اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغ وحش ساری خبر داد

رهاسازی 60 پرنده در پناهگاه حیات وحش میانکاله

مدیر باغ وحش ساری از رهاسازی 60 قطعه انواع پرنده در پناهگاه حیات وحش میانکاله خبر داد.

رهاسازی 60 پرنده در پناهگاه حیات وحش میانکاله

جواد باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بهشهر، اظهار داشت: 60 پرنده از گونه‌های مختلف آبزی و کنارآبزی، در تالاب بین‌المللی میانکاله رهاسازی شدند.

وی تصریح کرد: این پرندگان شامل پلیکان، فلامینگو، غاز و انواع اردک‌سانان هستند که برخی بومی و برخی‌ها غیربومی اما سازگار با محیط زیست منطقه هستند.

این مسئول، در ادامه گفت: برنامه امروز در واقع مرحله نخست آزادسازی پرندگان است و مرحله دوم اختصاص به آزادسازی پرندگان شکاری مانند عقاب طلایی و جغد دارد که محل آزادسازی آن محیط زیست است.

مدیر باغ وحش ساری همچنین از رهاسازی گونه‌های جانوری مانند روباه، سنجاب و گرگ در مناطق کوهستانی خبر داد که آن هم با هماهنگی محیط زیست انجام می‌شود.

وی مهم‌ترین دلیل پذیرش چنین حرکتی را، تعطیلی باغ وحش ساری اعلام و تصریح کرد: کم‌کاری‌ها و سهل‌انگاری‌های برخی از کارشناسان محیط زیست استان باعث شد تا با لغو مجوز باغ وحش ساری، یکی از گرانبهاترین مجموعه حیات وحش کشور که بازدیدکنندگان زیادی هم داشت، به تعطیلی کشیده شود.

به گزارش فارس، اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مازندران علت رهاسازی پرندگان را علاوه بر همکاری با محیط زیست، تمدید مجوز برای باغ وحش ساری اعلام کرد اما مدیر باغ وحش، حرف‌های دیگری داشت.

انتهای پیام/86001/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول