اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مهندسی آب‌ و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد

تجهیز 78 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان به آبیاری تحت فشار

مدیر مهندسی آب‌ و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تاکنون 78 هزار از اراضی کشاورزی استان اصفهان مجهز به آبیاری تحت فشار شده است.

تجهیز 78 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان به آبیاری تحت فشار

رضا سرافرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با اقدامات انجام شده در زمینه بهسازی اراضی کشاورزی، اظهار کرد: اقداماتی که از بعد از انقلاب تاکنون صورت گرفته است شامل تجهیز و نوسازی 47 هزار هکتار از اراضی کشاورزی، بازسازی چهار هزار و 770 کیلومتر از کانال‌های آبیاری استان و احداث 12 مورد سدهای کوتاه و بند‌های انحرافی است.

وی ادامه داد: همچنین مجهز کردن 78 هزار از اراضی کشاورزی به آبیاری تحت فشار، ایجاد استخرهای تنظیم آب کشاورزی به حجم چهار میلیون و 900 هزار مترمکعب، انجام دو هزار و 900 کیلومتر لوله‌گذاری و بازسازی و مرمت یک هزار و 280 کیلومتر از قنوات استان از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه هستند.

مدیر مهندسی آب‌ و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان احداث 43 هزار هکتار شبکه‌های آبیاری سه و چهار را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و توضیح داد: این کانال‌ها در زمین‌های کشاورزی پایین دست سدها قرار دارند احداث شده و کانال‌های یک و دو مربوط به چاه‌های عمیق است که توسط سازمان آب منطقه‌ای استان صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این اقدامات از بعد از انقلاب تاکنون انجام شده که البته 30 درصد آن از سال 88 تا 91 انجام شده است.

سرافرازی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به کمبود اعتبارات هیچ اعتباری به این بخش تخصیص داده نشد و با توجه به عدم اختصاص بودجه به این بخش برای سال آینده نیز برنامه‌ای نداریم.

وی با بیان اینکه این اقدامات سبب صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش سطح زیرکشت و میزان محصولات می‌شود، تاکید کرد: تجهیز زمین‌های کشاورزی به آبیاری قطره‌ای، راندمان آبیاری را از 45 به 80 درصد می‌رساند و در افزایش سطح زیرکشت و میزان محصولات نیز تاثیر بسزایی داشته است.

مدیر مهندسی آب‌ و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: این اقدامات در تمامی اراضی کشاورزی استان به صورت پراکنده انجام می‌شود به‌گونه‌ای که هرجا آب شیرین باشد آبیاری قطره‌ای و در هرجا که آب شور باشد عملیات تصحیح اراضی انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: 15 درصد از هزینه‌های مربوط به اجرای این طرح‌ها توسط کشاورزان و مالکان اراضی پرداخت شده و بقیه توسط دولت تقبل می‌شود.

انتهای پیام/63029/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول