اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس بررسی می‌کند

کاروان‌های غیرمجاز و اثرات آن بر صنعت گردشگری در ایلام

کاروان‌های غیرمجاز ترمز توسعه صنعت گردشگری در ایلام بوده که باید در نخستین فرصت این معضل برطرف شود.

کاروان‌های غیرمجاز و اثرات آن بر صنعت گردشگری در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، دیرزمانی است که دفاتر گردشگری استان با معضلی به نام کاروان‌های غیرمجاز روبه‌رو شده‌اند.

این کاروان‌های غیرمجاز سبب کسادی بازار با نرخ‌های غیرمتعارف همچنین سبب بی‌اعتمادی مردم به دفاتر گردشگری استان ایلام شده‌اند.

به علت به وجود آمدن تنش‌هایی و مشکلات اخلاقی و رفتاری برگزارکنندگان این کاروان‌ها که اغلب دلالان و دفاتر غیرمجاز و بعضا تعلیق شده هستند مشکلاتی پدید آمده است.

این کاروان‌های غیرمجاز مسافرین خود را در مراسمات با وعده‌های اسکان، غذا و وسیله نقلیه مناسب به طرف خود جذب کرده اما در عمل خلاف آن ثابت شده است.

یکی از شهروندان ایلامی گفت: دفاتر گردشگری در ایلام باید با توسعه فعالیت‌های خود مانع حضور افراد و کاروان‌های غیرمجاز باشند.

جعفر صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در حال حاضر برخی از افراد به صورت غیرمجاز اقدام به تورهای گردشگری در استان ایلام می‌کنند.

وی ادامه داد: مسئولان امر باید در این‌باره چاره‌جویی کرده و در رفع این معضل بیش از گذشته تلاش داشته باشند.

رئیس اتحادیه دفاتر گردشگری جهانگردی استان ایلام در این باره معتقد است: مقابله با این کاروان‌های غیرمجاز نیاز به همکاری گسترده و خالصانه دستگاه‌های مربوطه هستیم.

بهرام احمدی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با پیشنهاد اتحادیه دفاتر گردشگری استان ایلام و مساعدت صمیمانه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مکاتباتی     با صادقی معاون حمل و نقل سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها و سرهنگ صفری جانشین پلیس‌راه استان ایلام انجام شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این مکاتبات مقرر شد سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان مکاتباتی با اتحادیه تعاونی‌های مسافربری استان انجام داده و ضمن قرار دادن لیست دفاتر دارای مجوز به آنها تاکید کند که فقط با دفاتر مجاز همکاری کرده و لیست بیمه مسافرین حتما به تایید اتحادیه دفاتر گردشگری رسیده باشد.

این مسئول اضافه کرد: تعاونی‌های مسافربری استان نباید با در اختیار قرار دادن وسیله نقلیه به دلالان و دفاتر غیرمجاز زمینه فعالیت غیرقانونی آنان را فراهم کنند.

احمدی‌فر تصریح کرد: همچنین پلیس‌راه استان از تردد کاروان‌های زیارتی و سیاحتی که لیست بیمه مسافرین و صورتحساب تعاونی مسافربری تأیید شده توسط اتحادیه دفاتر گردشگری در اختیار ندارند به طور جد جلوگیری کنند.

رئیس اتحادیه دفاتر گردشگری جهانگردی استان ایلام گفت: امیدواریم در آستانه سال نو که بازار مسافرت‌های زیارتی و سیاحتی داغ می‌شود با همکاری گسترده نهادهای ذیربط مانع از بروز حوادث تلخ و ناگوار شویم.

وی ادامه داد: دفاتر دارای مجوز قانونی در حوزه گردشگری شامل اهل بیت، پارسینه، محمد سیر، چشمه سفید، کیان هرمزسیر، مژاره گشت، سینا سیرگشت، عرش آسمان نیلی،ماژین، هدایت، راه کربلا و ... است.

انتهای پیام/2248/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول