اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افزایش بارش برف در ایلام

عروس زاگرس سفیدپوش شد

با ورود سامانه بارش‌زا به استان ایلام بسیاری از مناطق این استان سفیدپوش شد.

عروس زاگرس سفیدپوش شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، بارش برف شهر ایلام و ارتفاعات شمالی این شهر را کاملا سفید پوش کرد و پس از یک دوره کم بارش ایلام کاملا حال و هوای زمستانی پیدا کرده است.

مردم ایلام امروز و روز گذشته دمای چند درجه زیر صفر را پس‌ از سال‌ها تجربه کرده و این نویدی برای ادامه بارش‌های زمستانه در استان ایلام است.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام در خصوص روند بارندگی‌ها با بیان اینکه سامانه بارش‌زا در استان ایلام کماکان فعال است، به خبرنگار فارس در ایلام گفت: با توجه به سامانه بارش‌زایی که در سطح استان ایلام قرار گرفته، شاهد بارش‌هایی به صورت برف در مناطق شمالی استان ایلام بوده‌ایم.

یوسف شیخ‌الملوکی با اشاره به اینکه البته این بارش‌ها در مناطق جنوبی استان ایلام از جمله مهران و دهلران و ... به صورت باران بوده است، اضافه کرد: بر این اساس در مناطق مختلف استان ایلام روند کاهش دما کماکان تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت که بیشترین میزان بارش‌ها در چوار با 45 میلی‌متر، آبدانان 42 میلی‌متر و ... گزارش شده است.

استان ایلام طی سال‌های گذشته با کاهش شدید نزولات آسمانی در مقایسه با سنوات گذشته روبه‌رو بود که این مهم سبب بروز پدیده خشکسالی شده است.

آنچه که از ابتدای پاییز سال جاری مشخص است بارندگی‌ها با شدت فراوانی در این استان آغاز شده و کارشناسان هواشناسی امسال را سالی پر از نزولات آسمانی در این منطقه پیش‌بینی کرده‌اند.

در سال‌های اخیر به واسطه بروز پدیده خشکسالی کشاورزان و دامداران ایلامی بیشتر از دیگران در انتظار بارش باران بوده که این مهم در حال محقق شدن است.

انتهای پیام/2246/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول