اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جامعةالمصطفی عنوان کرد

ارتباط علمی و پژوهشی المصطفی با 1000 موسسه خارجی

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: جامعةالمصطفی با بیش از یک‌هزار موسسه علمی و پژوهشی خارج از کشور در ارتباط است.

ارتباط علمی و پژوهشی المصطفی با 1000 موسسه خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی صبح امروز در دیدار با رهبر جریان منهاج القرآن پاکستان در ساختمان مرکزی جامعة‌المصطفی العالمیه گفت: 90 درصد طلابی که در این مرکز تحصیل می‌کنند از کشورهای دیگر هستند.

وی افزود: ارتباط گسترده با بیش از یک‌هزار موسسه خارجی یکی از ویژگی‌های المصطفی محسوب می‌شود ضمن اینکه 200 مرکز که در دیگر کشورها فعال هستند جزو وابستگان به جامعة‌المصطفی العالمیه به شمار می‌روند.

رئیس جامعة‌المصطفی با بیان اینکه این مرکز را می‌توان یکی از بزرگترین موسسات علمی در سطح بین‌المللی قلمداد کرد، عنوان کرد: جامعه امروز بشری به اندیشه‌های فلسفی و عقلانی نیاز اساسی دارد به همین دلیل حوزه علمیه در این عرصه پیشگام شده و جامعة‌المصطفی نیز در همین راستا گام بر می‌دارد.

وی ادامه داد: آموزش 30 هزار نفر از طلاب خارجی طی سال‌های اخیر، تدوین سه هزار پایان‌نامه توسط آن‌ها، جریان داشتن تدوین یک‌هزار پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکترا و فعالیت گسترده دانشگاه مجازی المصطفی بخشی از اقدامات صورت گرفته هستند.

اعرافی با بیان اینکه بسیاری از دانش‌آموختگان المصطفی در کشورهای خود جریان‌ساز بوده‌اند، گفت: قرآن و حدیث یکی از موضوعات محوری و اساسی در آموزش طلاب المصطفی به شمار می‌رود و از دیگر مباحث می‌توان به وحدت، امام‌شناسی، تقریب اسلامی و نگاه تمدنی به نیازهای مخاطبان به عنوان راهبردهای این مرکز اشاره کرد.

رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه در ادامه به برگزاری 100 دوره آموزش کوتاه مدت در این مرکز اشاره کرد و ادامه داد: هم‌اکنون طلاب المصطفی در 120 رشته مشغول تحصیل هستند که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها 300 رشته و گرایش در سطوح مختلف پیش‌بینی شده است.

وی دوره‌های آموزش کوتاه مدت را مورد توجه قرار داد و افزود: این کلاس‌ها شامل دوره‌های هفتگی و ماهانه هستند.

اعرافی اظهار کرد: انتشارات المصطفی نیز فعالیت چشمگیری طی سال‌های اخیر داشته به گونه‌ای که به طور میانگین در هر روز یک عنوان کتاب منتشر کرده و کارنامه‌ای شامل 20 هزار اثر را به نام خود ثبت کرده است.

انتهای پیام/78004/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول