اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای قزوین خبر داد

تدوین 2 طرح برای ایجاد اشتغال پایدار در قزوین

مدیرکل فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: به منظور ایجاد اشتغال پایدار در این استان دو طرح تهیه و تدوین شده که با اجرای آن می‌توان از موازی‌ کاری‌های دستگاه‌های مختلف در امر آموزش جلوگیری کرد.

تدوین 2 طرح برای ایجاد اشتغال پایدار در قزوین

سیدمحمد حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه این اداره کل با حوزه‌های علمیه استان در خصوص ارائه آموزش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به این قشر از افراد جامعه اظهار داشت: برای افزایش میزان تسلط طلاب حوزه‌های علمیه استان قزوین تفاهم‌نامه‌ای بین دو نهاد منعقد شده است.

وی افزود: طلاب حوزه‌های علمیه با تسلط بیشتر به نرم‌افزارهای روز دنیا از یک سو می‌توانند مطالعات خود را از طریق این نرم‌افزارها به‌روز کنند و از سوی دیگر ارتباطشان با نوجوانان و جوانان که طالب استفاده از تکنولوژی روز دنیا هستند، افزایش می‌یابد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قزوین اضافه کرد: توجه بیشتر به قشرهای آسیب‌پذیر جامعه از قبیل بهبود یافتگان از دام اعتیاد و افرادی که به منظور ترک اعتیاد در کمپ‌ها به سرمی‌برند نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

حسینی با اشاره به اینکه استاد شاگردی قدیم به شکل پیشرفته در حال اجراست، ادامه داد: برای رفع مشکل به افرادی که در مغازه‌ها کار می‌کنند با اصناف جلسات متعددی برگزار شده تا این افراد در قالب طرح استاد شاگردی فعالیت کرده و مشکل بیمه آنان از این طریق برطرف شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 220 آموزشگاه دارای مجوز در سطح استان قزوین داریم که از این تعداد 185 آموزشگاه فعال بوده و تمرکز این آموزشگاه‌ها نیز در مرکز این استان است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قزوین تصریح کرد: مشاوره و هدایت آموزشی یکی دیگر از خدمات این اداره کل به شمار می‌رود و هر کسی که وارد مرکز شود، مورد مشاوره قرار می‌گیرد تا با نگاه عمیق‌تر به رشته‌ای که استعداد لازم را دارد، هدایت شود.

حسینی با اشاره به راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای در استان قزوین بیان کرد: مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای این استان با چهار رشته برق الکترونیک، برق صنعتی، جوش و ابزار دقیق و مکانیک خودرو راه‌اندازی شده و به آموزش علاقه‌مندان به این رشته‌ها مشغول است.

وی گفت: همچنین مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای استان قزوین دومین مرکز علمی کاربردی کشور است که در حوزه مراقبت و زیبایی برای خواهران علاقمند به تحصیل در این رشته در مقطع فوق دیپلم دانشجو می‌پذیرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قزوین افزود: برای راه‌اندازی رشته‌های تخصصی طراحی دوخت و قالی‌بافی نیز پیشنهاد ارائه شده اما به دلیل عدم استقبال هنوز این رشته‌ها دایر نشده است.

حسینی با اشاره به برگزاری آزمون‌های ادواری در فنی و حرفه‌ای قزوین اضافه کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای برای افرادی که مهارت لازم و کافی در حرفه‌ای را داشته باشند، با برگزاری آزمون ادواری گواهینامه مهارت صادر می‌کند که این آزمون در هر سال چهار بار برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: المپیادهای فنی و حرفه‌ای نیز در مقاطع مختلف شهرستانی، استان و کشوری برگزار می‌شود که در هفته گذشته آزمون کتبی مرحله شهرستانی آن برگزار شد و 23 اسفند ماه سال جاری آزمون دیگر آن برگزار می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قزوین عنوان کرد: منتخبان استانی این المپیاد به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند و برگزیدگان آزمون کشوری نیز جزو نخبگان فنی و حرفه‌ای به شمار رفته و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

حسینی با اشاره به وضعیت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در سطح جهان تصریح کرد: وضعیت سازمان فنی و حرفه‌ای جمهوری اسلامی ایران در سطوح بین‌المللی بسیار مطلوبی است، به طوری که در سال 2013 رتبه چهارم جهان را کسب کردیم.

وی ابراز کرد: به منظور ایجاد اشتغال پایدار دو طرح در سازمان فنی و حرفه‌ای استان قزوین تهیه و تدوین شده است که یکی از آنها شورای راهبردی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: اگر این شورا در سطح این استان شکل گیرد، می‌تواند بسیاری از آموزش‌های موازی که به وسیله دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود را متناسب با بازار کار استان قزوین و کشور ساماندهی کند.

حسینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ساختمان مراکز اداره کل از فضای مناسبی برخوردار نیست که باید برای بهبود وضعیت ساختمان مراکز تدابیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/77010/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول