اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان:

اشتغال‌زایی برای معلولان از قوانین اجرا نشده است

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: اختصاص سه درصد سهم اشتغال ادارات به معلولان از قوانین اجرا نشده در کشور محسوب می‌شود و این قانون نیز مانند برخی از قوانین دیگر به فراموشی سپرده شده است.

اشتغال‌زایی برای معلولان از قوانین اجرا نشده است

علیرضا نصراصفهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان و در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه مقرر شده است که پنج درصد از سهم اشتغال ادارات به معلولان اختصاص داده شود، از دیدگاه شما آیا این موضوع تحقق پیدا می‌کند، اظهار کرد: خیر، چرا که در حال حاضر در سطح کشور در زمینه اشتغال با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی اشتغال در شرایط و وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار دارد، اضافه کرد: در چنین شرایطی بعید به نظر می‌رسد که پنج درصد از سهم اشتغال ادارات به افراد معلول و توان‌خواه اختصاص داده شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی بازار اشتغال در حالت رکود قرار دارد و غیر‌فعال است، تصریح کرد: در چنین شرایطی اشتغالی وجود ندارد که پنج درصد از سهم اشتغال ادارات نیز به معلولان اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قانون اختصاص سه درصد سهم ادارات به معلولان نیز اجرا نشده است، ادامه داد: اختصاص سه درصد سهم اشتغال ادارات به معلولان از قوانین اجرا نشده در کشور محسوب می‌شود و این قانون نیز مانند برخی از قوانین دیگر به فراموشی سپرده شده است.

نصر اصفهانی با اشاره به اینکه در شرایط نا‌مناسب اشتغال در کشور هیچ اداره‌ای از معلولان به عنوان نیروی کار استفاده نمی‌کند، تاکید کرد: چرا که به صورت معمول ادارات و بخش‌های خصوصی به دنبال دستیابی به منافع اقتصادی هستند و استفاده از معلولان به عنوان نیروی کار دارای صرفه اقتصادی نیست و برای ادارات مقرون به صرفه نیست.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که وضعیت بازار اشتغال ساماندهی نشود استفاده از معلولان به عنوان نیروی کار بعید است، افزود: امیدواریم که در آینده شرایط اشتغال‌زایی برای معلولان در سطح جامعه فراهم شود و حقی برای اشتغال معلولان اختصاص پیدا کند.

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: اشتغال معلولان به عنوان افراد آسیب‌پذیر جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قوانین اجرا نشده مشکلی از مشکلات معلولان را برطرف نمی‌کند.

انتهای پیام/63004/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول