اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی رودبار اعلام کرد

نبود بذر استاندارد کنجد مشکل کشاورزان رودباری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: نبود بذر استاندارد کنجد از مشکلات کشاورزان این شهرستان است و کشاورزان از بذر تولید خود استفاده می‌کنند.

نبود بذر استاندارد کنجد مشکل کشاورزان رودباری

کرامت علیدادی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار داشت: سطح زیر کشت محصول کنجد در شهرستان رودبار بیش از 7 هزار و 500 هکتار است که متوسط برداشت در هر هکتار حدود یکهزار و 300 کیلوگرم است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار با بیان اینکه کنجد در اقتصاد کشاورزی شهرستان رودبار نقش اساسی دارد، تصریح کرد: یکی از مشکلات نبود دستگاه مکانیزه برداشت محصول است که تاکنون این دستگاه در کشور وجود نداشت و اکنون مدیریت مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در حال پیگیری است که این دستگاه را تأمین کنند.

علیدادی با اشاره به مصرف این دانه در صنایع غذایی و روغن‌کشی افزود: نبود صنایع فرآوری این محصول در شهرستان سبب شده است که این محصول با قیمت ناچیز توسط دلالان خریداری و در استان‌های دیگر فرآوری شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار با بیان اینکه نبود بذر استاندارد گواهی شده در منطقه از دیگر مشکلات است که از بذر تولید خود استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: قیمت این محصول در سال جاری حدود هر کیلو 5 هزار تومان بود که با قیمت مصرف بازار تفاوت چشمگیری دارد.

انتهای پیام/80030/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول