اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پست ایران عنوان کرد

شناسایی 37 هزار مکان کشور از لحاظ کدپستی 10 رقمی

مدیرعامل شرکت پست ایران گفت: 37 هزار مکان در کشور از لحاظ کدپستی 10 رقمی شناسایی شده‌ است.

شناسایی 37 هزار مکان کشور از لحاظ کدپستی 10 رقمی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین مهری عصر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پست استان کرمان اظهار داشت: با توجه به توسعه روزافزون شبکه‌های ارتباطی در کشورهای توسعه یافته از قبیل شبکه‌های حمل و نقل و مخابراتی از نقش ارزشمند شبکه ارتباطی پست کاسته نشده است و هر روز بر رشد، پویایی و فعال‌تر شدن شبکه پستی افزوده می‌شود.

وی گفت: یکی از شاخص‌های سنجش توسعه در کشورهای توسعه‌یافته سرانه مرسولات پستی است که در کشورهای توسعه یافته سرانه مرسوله بین 400 تا 600 مرسوله، در کشورهای متوسط 50 مرسوله، در کشور ایران هفت مرسوله و در استان کرمان 5.1 مرسوله است.

مهری برآورده نکردن خواسته‌ها و انتظارات مردم از شبکه پستی را یکی از عوامل عقب‌ماندگی ایران در زمینه سرانه مرسوله عنوان کرد و بیان داشت: در سطح کشور 18 هزار دفتر پستی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: 688 دفتر خدمات ارتباطی در استان کرمان فعال است که از این تعداد 405 دفتر آی‌سی‌تی روستایی است که در روستاها با توجه به وجود پست بانک و مخابرات مردم به سهولت می‌توانند از خدمات نوین شبکه پستی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت پست ایران تصریح کرد: 37 هزار مکان در کشور از لحاظ کدپستی 10 رقمی شناسایی شده‌ است و در بانک جامع اطلاعاتی شرکت پست موجود است.

مهری گفت: طبق بند ج ماده 146 قانون برنامه پنجم توسعه هیچ شهروندی نباید به سازمان‌های دولتی و غیر دولتی مراجعه کند و همه امور خود را از طریق اینترنتی و از طریق پیشخوان دولت انجام دهند.

وی بیان داشت: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در سالم‌سازی محیط اداری، افزایش بهره‌وری ادارات و سازمان‌ها، کاهش هزینه‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی و امنیت شهروندان به عهده دارد.

انتهای پیام/2446/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول