اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد کردستان تاکید کرد

لزوم شناسایی خیرین بومی در راستای توانمندسازی مددجویان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کردستان بر شناسایی خیرین داخلی در راستای توانمندسازی نیازمندان و مددجویان زیرپوشش این نهاد تاکید کرد.

لزوم شناسایی خیرین بومی در راستای توانمندسازی مددجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئوف رحیمی پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان در سنندج گفت: توجه به کارآفرینی به منظور توانمندسازی مددجویان امری ضروری است.

به گفته وی، تحقق و رسیدن به اهداف در این حوزه نیازمند مشارکت و تعامل معنادار تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه فقر از دیدگاه بسیاری از جامعه‌شناسان یک پدیده اجتماعی تولید شده در جامعه است، افزود: افرادی که نمی‌توانند نیازهای معقول و منطقی خود را تامین کنند، فقیر بوده و نیازمند مساعدت برای تامین نیازهایشان هستند.

وی خاطرنشان کرد: استمرار این مساعدت‌ها و کمک‌ها نمی‌تواند منجر به توانمندسازی این افراد شود بلکه باید خود عامل تامین سرمایه باشند که این مهم در کارآفرینی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: این دیدگاه که افراد نیازمند نمی‌توانند نیازهای خود را تامین کنند مانع از تحقق اهداف در حوزه توانمندسازی آن‌ها می‌شود.

رحیمی کمک فکری به نیازمندان را مهم‌ترین اصل در راستای توانمندسازی نیازمندان عنوان کرد و گفت: داشتن برنامه و جلوگیری از کارهای سلیقه‌ای در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

ایجاد بسترهای توانمندسازی

وی با بیان اینکه ایجاد بسترهای لازم برای توانمندسازی مددجویان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد است، اظهار کرد: این نهاد مقدس با بهره‌گیری از ظرفیت و اعتبارات داخلی و سایر سرفصل‌ها به دنبال ایجاد بسترهای لازم برای توانمندسازی و خروج مددجویان از زیر پوشش حمایت‌های مستمر است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کردستان موجودی صندوق حمایت اشتغال این نهاد در استان را 30 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: استفاده بهینه از این منابع در راستای ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان موجب افزایش کرامت اجتماعی آنان می‌شود.

وی تصریح کرد: خودکفایی و تامین نیازهای مددجویان منجر به افزایش منزلت اجتماعی آنان خواهد شد.

ایجاد بانک اطلاعاتی خیرین

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کردستان بر جذب حامی و خیران داخل و خارج از کشور تاکید کرد و گفت: تهیه توانایی، ظرفیت‌ها، حوزه کاری و ایجاد بانک اطلاعاتی کامل از این افراد نیاز ضروری است.

رحیمی عقد قراردادهای تجاری توسط مراکز نیکوکاری را خاطرنشان کرد و گفت: شناسایی توانایی نیازمندان و همچنین ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به آنان به ویژه در حوزه مشاغل خانگی نیز نقش مهمی در ایجاد بسترهای توانمندسازی نیازمندان دارد.

وی تصریح کرد: خودکفایی نیازمندان را می‌توان با استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در محلات آغاز و با برنامه‌ریزی درست دنبال کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کردستان در پایان تلاش و سوق دادن مددجویان و نیازمندان به سمت مشاغل خانگی را تاکید کرد و گفت: مشاغل خانگی بستری مناسب برای توانمندسازی مددجویان و نیازمندان با کمترین منابع اعتباری است.

انتهای پیام/79002/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول