اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بانه خبر داد

تشکیل 71 شورای امر به معروف در بانه

فرماندار بانه از تشکیل 71 شورای امر به معروف با عضویت 372 نفر در ادارات و کارخانجات شهرستان خبر داد.

تشکیل 71 شورای امر به معروف در بانه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسعود منصوری صبح امروز در جلسه ستاد احیای شهرستان بانه گفت: از آنجایی که جامعه ما اسلامی است اجرایی کردن امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف شرعی است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم با ویژگی‌هایی دینی داشته باشیم باید به این 2 فریضه الهی اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

فرماندار بانه خاطرنشان کرد: آسیب‌هایی دامن جامعه اسلامی ما را گرفته است که اگر به درستی امر به معروف را در جامعه نهادینه کنیم، تهدیدات برون مرزی دشمنان را هم پاسخ خواهد داد.

منصوری عنوان کرد: ‌بر این باور هستیم که تهدیدات و آسیب‌هایی که پشت مرزهای ما قرار دارد تنها با اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر خنثی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:  ورود دشمن به جنگ نرم و هجمه‌ همه جانبه آنان به دلیل ترس از اجرای امر به معروف و نهی از منکر است، پس لازمه دفاع از ارزش‌های دین اجرای کامل این فریضتین الهی است.

فرماندار بانه در ادامه از تشکیل 71 شورای امر به معروف با عضویت 372 نفر در ادارات و کارخانجات این شهرستان خبر داد و گفت: 53 شورای امر به معروف با 210 عضو ساماندهی و 16 تیم 10 نفره تذکر لسانی نیز آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

وی همچنین به اقدامات ستاد امر به معروف این شهرستان در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: 34 جلسه در سطح ادارات با 121 مصوبه، اجرای عملی تذکر لسانی و برگزاری کلاس‌های اخلاق و کلاس‌های قرآن از اقدامات ستاد امر به معروف بانه طی سال‌جاری است.

تشکیل 400 حلقه صالحین

به گفته منصوری، فضاسازی محیطی، تشکیل 400 حلقه صالحین، برگزاری نشست‌های مذهبی، گفتمان‌های دینی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر و برگزاری جلسه با 10 هزار واحد صنفی و آموزش فقه بازار اسلامی از دیگر اقدامات این ستاد طی امسال در این شهرستان بود است.

فرماندار بانه کاربردی کردن بحث فریضه امر به معروف و نهی از منکر را اولویت ستاد شهرستان بانه عنوان کرد و ادامه داد: به منظور افزایش تاثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، برنامه‌های ستاد از ادارات شروع و به کل جامعه تعمیم داده می‌شود.

وی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مسئولان شهرستان بانه در موضوع احیای امر به معروف و نهی از منکر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تلاش بیشتر مدیران و همگانی کردن امر به معروف نقش مهمی در نهادینه‌کردن این فریضتین الهی در جامعه دارد.

منصوری در پایان با اشاره به کاهش آمار طلاق به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در بانه اظهار کرد: آمار طلاق در سال‌های گذشته 14 درصد بود که با اقدامات خوبی که در طی سال گذشته انجام شد، این آمار به 10 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/79001/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول