اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

کارگروه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی قزوین هرچه سریع‌تر تشکیل شود

استاندار قزوین گفت: با توجه به اینکه ظرفیت حل برخی از مشکلات مربوط به واحدهای صنعتی در داخل استان وجود دارد، باید با تشکیل کارگروهی متشکل از اعضای مجرب و متخصص در این زمینه ورود پیدا کرد.

کارگروه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی قزوین هرچه سریع‌تر تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه ظهر امروز در دومین جلسه شورای گفت‌‌‌‌‌‌‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برخی از شهرهای کشور که در زمینه کشاورزی فعالیت دارند، تک‌محصولی هستند بنابراین باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی افزود: در استان قزوین نیز چنین مواردی مشاهده می‌‌‌‌شود به عنوان نمونه تولید انگور و کشمش در شهرستان تاکستان از این قبیل موارد است که مسئولان استان باید حساسیت ویژه‌ای نسبت به حفظ این محصول نشان دهند.

استاندار قزوین اضافه کرد: در شهرستان تاکستان که دانشگاه آزاد فعالیت خوبی دارد باید با راه‌اندازی مرکز پژوهش انگور و کشمش به متن اقتصادی مردم منطقه ورود پیدا کرده و ارتباط تنگاتنگی با انگورداران داشته باشد تا بتواند مطالعات تخصصی در این زمینه انجام داده و گونه‌های مختلف انگور به روشی علمی در استان پرورش داده شود.

روزبه ادامه داد: مسئولان امر باید از تمام عناصر دارای نفوذ که در این منطقه هستند، برای تحقق این مهم استفاده کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به وضعیتی که انگور و کشمش در استان دارد این ضرورت ایجاد شده که به صورت علمی و پژوهشی در مباحث مربوط به انگور و تولید کشمش ورود پیدا کنیم.

استاندار قزوین با اشاره به ضرورت تشکیل انجمن کشمش در استان تصریح کرد: راه‌اندازی مدرسه کشمش از مصوبات سفر سوم دولت قبل بود که تاکنون هیچ اقدام مطلوبی برای آن صورت نگرفته است بنابراین اقدامات لازم در این زمینه هرچه سریع‌تر انجام شود.

روزبه بیان کرد: در شرایطی که از یک سو استان قزوین به ویژه شهرستان تاکستان از باغات انگور خوبی برخوردار است و از سوی دیگر کشمش از محصولاتی است که علاوه بر مصرف داخلی باید صادر نیز شود، نباید اجازه دهیم انگورداران به دلیل عدم صرفه اقتصادی باغات خود را از بین ببرند.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه تعطیلات عید نوروز و مسافرت‌های ویژه این ایام در پیش است، انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب در راستای شناساندن محصول انگورداران تاکستانی به مسافران نوروزی اقدام شود زیرا این امر تأثیر زیادی در اقتصاد مردم این منطقه می‌گذارد.

استاندار قزوین با اشاره به لزوم تقویت دبیرخانه جلسه شورای گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در قزوین گفت: فعالیت‌های دبیرخانه این شورا باید گسترده‌تر و قوی‌تر از جلساتی باشد که این شورا برگزار می‌کند.

روزبه افزود: از کمیته‌های زیرمجموعه این شورا انتظار می‌رود از کارشناسان مجرب و نمایندگان توانمند در امور تخصصی کمیته خود در دبیرخانه شورا فعالیت داشته باشند و استفاده از تخصص کارشناسان متخصص که شرایط حضور در جلسات را ندارند نیز نباید مغفول واقع شود.

وی اضافه کرد: شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت در استان قزوین از ترکیب اعضا و ظرفیت خوبی برخوردار است زیرا از حضور نماینده جزئی‌ترین بخش خصوصی استان نیز در این جلسه غفلت نشده است.

استاندار قزوین ادامه داد: دولت با جدیت در این عرصه ورود پیدا کرده بنابراین از بخش خصوصی و اتاق بازرگانی قزوین نیز انتظار می‌رود قوی‌تر و جدی‌تر از دولت در این عرصه وارد شده و فعالیت کنند.

روزبه با اشاره به وضعیت واحدهای مشکل‌دار استان اظهار کرد: برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان قزوین با مشکلاتی روبرو هستند اما هنوز تعداد و درصد آنها به صورت دقیق مشخص نشده بنابراین برای شناسایی این واحدها و بررسی دقیق مشکلات آنها باید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی عنوان کرد: برخی از واحدهای صنعتی که به ظاهر با معضلی روبرو هستند می‌توان به راحتی مشکل آنان را در داخل استان با همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی برطرف و زمینه لازم برای ادامه فعالیت آنها را فراهم کرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: بنابراین این واحدها نباید در لیست انتظار قرار گیرند بلکه باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع مسکلات آنان اقدام شود.

روزبه بیان کرد: برای رفع مشکلات مربوط به واحدهای صنعتی که با مشکلات جدی‌تر روبرو هستند و این مشکلات قابلیت حل در داخل استان را ندارد باید ترتیبی اتخاذ شود که مشکلات آنها به مسئولان ارشد کشور ارجاع داده شود تا هرچه سریع‌تر برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت حل برخی از مشکلات مربوط به واحدهای صنعتی در داخل استان وجود دارد، گفت: باید با تشکیل کارگروهی متشکل از اعضای مجرب و متخصص در این زمینه ورود پیدا کرد.

استاندار قزوین بیان کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که اتاق بازرگانی قزوین بتواند تعاملات خود با واحدهای صنعتی را تقویت کند تا آنها نیز با طرح مشکلات خود با اتاق بازرگانی از راهکاری کارشناسی شده اعضای اتاق بازرگانی بهره‌مند شوند.

روزبه ابراز کرد: علاوه بر خط اعتباری فاینانس چین باید از ظرفیت بقیه کشورها نیز بهره‌مند شویم و با تقویت تعامل با شبکه‌های ملی زمینه‌های لازم برای ارتقای اقتصاد کشور را فراهم کنیم.

وی با تأکید بر استفاده از صندوق توسعه ملی در راستای حمایت از واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: خط اعتباری فاینانس صرفاً محدود به کشور چین نیست بلکه بسیاری از کشورها در این حوزه فعال هستند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

استاندار قزوین یادآور شد: مطالبات معوقه بانکی در استان 4 میلیارد ریال است که باید برای بازپرداخت این مطالبات و تزریق دوباره آن در بخش تولید از طریق این شورا برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

انتهای پیام/77010/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول