اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

ساخت پل و ساختمان 20 طبقه هویت قزوین نیست

استاندار قزوین گفت: ساخت پل‌های متعدد و ساختمان‌های 20 طبقه نشان‌دهنده هویت قزوین نیست.

ساخت پل و ساختمان 20 طبقه هویت قزوین نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین مرتضی روزبه امشب در نشستی با عبدالرضا عابد قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار داشت: برای ثبت و نگهداری از آثار و همچنین احداث مقبره برای علمای نامدار قزوین تاکنون اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

وی، نسبت به دفن نشدن علمایی همچون خاندان ابوترابی در زادگاه خود دفن اعلام ناراحتی کرد و ادامه داد: علمایی از جمله حاج سید جوادی، تقوی و شهید ثالث آرامگاهی شاخص و شایسته در قزوین ندارند و این مهم در انتقال این میراث به نسل‌های آینده مشکل ایجاد می‌کند.

استاندار قزوین از امامزاده حسین (ع) قزوین با عنوان هویت تاریخی و مذهبی این شهر نام برد و تأکید کرد:طرح امامزاده حسین (ع) قزوین از سال 82 به تأخیر افتاده که این زمان 10 ساله در شأن این امامزاده و مردم استان نیست.

روزبه عنوان کرد: بی‌تردید آسیب زدن به فرهنگ استان با قدمتی مانند قزوین و حتی کشور از همین موارد نشأت می‌گیرد که باید در قبال آن پاسخگوی آیندگان باشیم.

وی ادامه داد: تأخیر مجدد در انجام پروژه امامزاده حسین (ع) قزوین نیز خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به مردم این خطه و هویت و فرهنگ قزوین وارد می‌کند.

استاندار قزوین یادآور شد: ساخت پل‌های متعدد و ساختمان‌های 20 طبقه نشان‌دهنده هویت قزوین نیست بلکه توجه به اماکن مقدس و دینی هویت اصلی قزوین است.

روزبه عنوان کرد: بی‌توجهی به این مسائل موجب کم‌رنگ شدن فرهنگ دینی در جامعه می‌شود و نباید این اشتباهات را دوباره تکرار کرد.

وی خاطرنشان کرد: محل تجمع راهپیمایی 22 بهمن نیز در کنار امامزاده حسین (ع) است که متأسفانه محلی آبرومند برای این اتفاق مهم نبود.

استاندار قزوین اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های امامزاده حسین (ع) استفاده کرده و طرح‌های لازم را که خودش نیز سودآور است در آن اجرا کرد.

انتهای پیام/2667/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول