اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون کشاورزی و آب و خاک مجلس خبر داد

چانه‌زنی مستمر با وزیر نیرو برای تخصیص واقعی آب به کهگیلویه و بویراحمد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدیم که تخصیص آب به استان کهگیلویه و بویراحمد از محل سدها واقعی نیست و به همین دلیل به صورت مستمر با وزیر نیرو در حال چانه‌زنی هستیم.

چانه‌زنی مستمر با وزیر نیرو برای تخصیص واقعی آب به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری ظهر امروز در نشست کمیته آب استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مسئولان کشوری حوزه آب و به ریاست استاندار و سایر اعضای این کمیته برگزار شد با بیان این‌که استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت واقعی سهم خود از آب‌های تخصیصی را دریافت نکرده از مسئولان خواست تا پی‌گیر این موضوع باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی و آب و خاک مجلس شورای اسلامی گفت: در همین زمینه به اتفاق استاندار و مسئولان مرتبط استانی نشست‌هایی با مسئولان کشوری داشته‌ایم و تا حصول نتیجه این پی‌گیری را ادامه می‌دهیم.

حجت‌الاسلام بزرگواری به نشست‌هایی که با وزیر نیرو در خصوص تخصیص آب از سد کوثر و مارون داشته اشاره کرد و گفت: در خصوص محل احداث سد صیدون هم انتقاداتی داشتیم که در این زمینه وزارت نیرو قول همکاری داده است.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی موضوع آب در استان را به دلایل مختلف از جمله وجود اراضی مستعد کشاورزی مهم دانست و گفت: اگر بپذیریم که توسعه استان در گرو توسعه بخش کشاورزی است بنابراین باید در حوزه آب قوی‌تر عمل کنیم تا بتوانیم سهم واقعی خود را از منابع آب کشور بگیریم.

بزرگواری، برگزاری نشست‌های تخصصی مربوط به آب را در این استان مهم دانست و گفت: اگر برای برگزاری جلسات در استان اولویت قائل شویم باید پذیرفت که نشست‌های مربوط به آب در زمره مهم‌ترین جلسات تصمیم‌گیری به شمار می‌روند.

عضو کمیسیون کشاورزی و آب و خاک مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان مرتبط به خصوص فرمانداران برای هر جلسه کمیته آب لازم است تا چند طرح به همراه خود داشته باشند تا با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیق بتوانیم در این بخش موفق عمل کنیم.

وی افزود: برای استفاده درست از آب می‌بایست در سطح استان فرهنگ‌سازی شود که از مهم‌ترین تریبون‌ها می‌توان به نهاد نماز جمعه اشاره کرد.

انتهای پیام/82011/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول