اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

فرصت‌سوزی تاریخی در بحث تخصیص آب به کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بحث تخصیص آب به استان علی‌رغم اینکه سدهای خوبی هم ساختیم فرصت‌سوزی تاریخی داریم که باید آن را جبران کرد.

فرصت‌سوزی تاریخی در بحث تخصیص آب به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید موسی خادمی ظهر امروز در نشست کمیته آب و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: فرصت‌های تاریخی در استان را از دست دادیم و در گذشته خیلی جاها کم کار شده یا اصلا کار نشده که سدها را ساختیم ولی برای تخصیص آب دچار مشکل شدیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این که استان با دشواری‌های زیادی در این حوزه روبرو است، گفت: در بحث تخصیص باید با قدرت جلو برویم و اکنون در شرایط خاصی به سر می‌بریم که باید بیشتر چانه بزنیم تا بتوان سهم استان در بخش تخصیص واقعی آب را دریافت کرد.

این مسئول با تاکید بر این که نخستین کار تخصیص آب از سد کوثر برای کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: وزیر نیرو تاکید داشت که تا پایان بهمن‌ماه سهم استان از سد کوثر تعیین شود از این رو مدیران دستگاه‌های مربوطه استانی باید راه‌حل درست و منطقی در این خصوص داشته باشند.

رئیس کمیته آب استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تا پایان اردیبهشت‌ ماه بنا به گفته مسئولان کشوری وضعیت تخصیص آب از سدهای مارون و زهره هم مشخص می‌شود.

خادمی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در استان این است که در ارائه آمار و ارقام واقعی ضعیف عمل کرده‌ایم از این رو در بحث آب لازم است که مدیران آمار درست و صحیح ارائه دهند تا بتوانیم در بحث تخصیص‌ها محاسبه دقیق داشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد لزوم توجه بیشتر به منابع آب‌های سطحی با استفاده از سدهای خاکی را یکی دیگر از نیازهای کنونی استان دانست و افزود: منابع آب زیرزمینی با برداشت‌های غیر منطقی وضعیت خوبی ندارند و جوابگوی آیندگان نیستند.

خادمی با اشاره به این که اگر مدیریت درستی در مصرف آب استان داشته باشیم با این همه ظرفیت هیچ‌گاه دچار بحران نخواهیم شد، یادآور شد: بهره‌برداری درست و منطقی از منابع آب و صرفه‌جویی می‌تواند این منابع را برای آینده استان حفظ کند.

انتهای پیام/82009/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول