اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خبر داد

تأسیس باشگاه مثبت در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: باشگاه مثبت با هدف جذب و توانمندسازی افراد اچ‌آی‌وی مثبت در قزوین تأسیس شده است.

تأسیس باشگاه مثبت در قزوین

حسین افشارمقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: جذب، توانمندسازی و آشنایی افراد اچ‌آی‌وی مثبت با یکدیگر و ارائه آموزش‌های شغلی و مهارتی به آنان از جمله مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی باشگاه‌ مثبت در قزوین بوده است.

وی با بیان اینکه ارائه خدماتی که در مراکز بهداشتی و درمانی به افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی وجود ندارد، ولی این افراد به آنها نیاز دارند، ابراز داشت: این افراد می‌توانند با عضو شدن در باشگاه مثبت از خدمات این مؤسسه در راستای توانمند شدن و حفظ سلامت خود استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه ارائه خدمات در زمینه جسمی به افراد اچ‌آی‌وی از جمله خدمات باشگاه مثبت است، اضافه کرد: هدف ارائه این خدمات ارتقای سطح سلامت جسمی افرادی که با اچ‌آی‌وی و ایدز زندگی می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: این خدمات شامل پایبندی به درمان آگاهی در مورد غفلت‌های همراه با تغذیه، سبک زندگی، آزمایش‌های دوره‌ای، مقاومت داروئی، آگاهی در مورد درمان، عوارض درمان و نظایر این‌ها است.

افشارمقدم با اشاره به اینکه ارائه خدمات در زمینه سلامت روان به افراد اچ‌آی‌وی از دیگر خدمات باشگاه مثبت است، اظهار داشت: این باشگاه به این افراد خدماتی مانند مشاوره پیش و پس از تشخیص، استفاده از باورهای دینی، آشکارسازی وضعیت ابتلا، تقویت وابستگی‌های اجتماعی و گروهی، شیوه مواجه با انگ و تبعیض، شرمندگی، اعتیاد، افسردگی، عوارض روانی عفونت و مرگ ارائه می‌دهد تا آنان کمتر دچار تهدیدهای این بیماری در جامعه شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه ارائه خدمات در زمینه خانواده به افراد اچ‌آی‌وی از خدمات دیگر باشگاه مثبت است، اذعان داشت: هنگامی که فردی به این عفونت مبتلا می‌شود، تأثیرات قابل توجهی روی روابط او با سایر اعضای خانواده می‌گذارد.

وی گفت: باشگاه یاد شده می‌تواند با حمایت از خانواده افراد اچ‌آی‌وی مثبت و جلب مشارکت آنان، ‌به این افراد و خانواده‌های آنان کمک‌های بسزایی کنند.

این مسئول با بیان اینکه باشگاه مثبت زیر نظارت بهزیستی قزوین فعالیت می‌کند، متذکر شد: اکنون این باشگاه به بخش خصوصی مؤسسه همیاران سلامت روان مینودر واگذار شده است.

انتهای پیام/77009/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول