اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ساری در مجلس:

پیشنهاد دولت کاهش بودجه خبرگزاری‌ها بود/ کمیسیون تلفیق رقم کاهشی را اصلاح کرد

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: در پیشنهاد دولت برای خبرگزاری‌ها به غیر از ایرنا در تخصیص اعتبارات رقم کاهشی در نظر گرفته شد که در کمیسیون تلفیق بودجه این امر اصلاح شد.

پیشنهاد دولت کاهش بودجه خبرگزاری‌ها بود/ کمیسیون تلفیق رقم کاهشی را اصلاح کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید رمضان شجاعی کیاسری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان مازندران اظهار داشت: رسانه‌ها نقش بسیار تعیین‌کننده در شفاف‌سازی واقعیت‌های جامعه دارند و می‌توانند فضای سیاسی جامعه را به مردم به صورت شفاف و روان مطرح کنند.

وی تصریح کرد: ارزش کار رسانه‌ای فراتر از مسائل مادی است و رسانه‌ها در زندگی فردی و اجتماعی آحاد جامعه نقش بسیار حساس دارند و بنده معتقدم باید از رسانه‌ها در بخش مادی و معنوی کمک شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی درباره عقب ماندن رسانه ملی از پخش برنامه‌های زنده تلویزیونی گفت: پخش زنده فاکتورهای دارد که باید برای مخاطب لحاظ شود.

وی بیان داشت: رسانه ملی در نشان دادن برخی چهره‌های که داری پرونده قضایی هستند، محدودیت دارد و در این بخش از قوه قضاییه تبعیت می‌کند.

این مسئول در پاسخ به سئوالی درباره در فشار قرار دادن وزرا توسط نمایندگان مجلس بیان داشت: ممکن است نمایندگان به دلیل مسائل و مشکلات حوزه انتخابی خویش از وزیر مطالباتی را مطرح کنند که در این بخش کار درستی است و نماینده از حوزه انتخابی خویش در این امر در فشار است.

وی بیان داشت: اگر نماینده مجلس وزیر را به دلیل مسائل حوزه انتخابی خویش در فشار قرار می‌دهد درست است و باید در مجلس وزیر را بخواهد و مسائل را مطرح کند.

شجاعی‌کیاسری افزود: اگر مشکلات و مسائل حوزه انتخابی بهانه‌ای باشد برای دست‌یافتن به اهداف سیاسی که درست نیست.

وی گفت: برخی‌ها از ابتدا قرص مخالفت خوردن و به دنبال بهانه‌ هستند که از این ابزار دولت و وزرا را در فشار قرار دهند که این مورد مورد انتقاد بنده نیز هست.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی درباره عزل و نصب‌ها در استان مازندران و نقش خودش در عزل و نصب‌ها ضمن اعلام برائت خودش از حضور در عزل و نصب‌ها در مازندران گفت: در عزل و نصب‌ها دخالتی ندارم ولی اگر مشاهده شود که عزل و نصب‌ها در مازندران به صلاح استان مازندران نیست به طور جدی مخالفت می‌کنم.

وی بیان داشت: انتصاب‌ها در مازندران باید با تحقیقات انجام شود، پشت سر جابه‌جایی‌ها در استان مازندران باید منطق وجود داشته باشد.

شجاعی کیاسری ادامه داد: برخی از مدیران می‌خواهند با انتصاب‌ها مشکل رفقای خویش را حل کنند که این مورد بنده سکوت نمی‌کنم.

این مسئول درباره انتصاب‌های اخیر در مازندران بیان داشت: فشارهای که در حال حاضر در استان بر سر انتصاب‌ها به وجود آمد در حال تبدیل شدن به جنگ شهرها است و به دعوای رسانه‌ای در استان دامن می‌زند که بنده با این وضع مخالف هستم.

شجاعی کیاسری اضافه کرد: دولت روحانی دولت اصلاح‌طلب نیست دولت اعتدال است که این امر در کابینه نیز نشان داده شد ولی برخی‌ها فکر می‌کنند که دولت اصلاح‌طلب است و باید به دلیل اصلاح‌طلب بودن دولت مسند‌های مختلف را در استان مازندران در اختیار بگیرند.

وی اضافه کرد: در انتصاب‌ها باید توانمندی افراد مدنظر قرار گیرد که اگر این امر اتفاق نیافتد می‌ایستم و مقابله می‌کنم، مازندران نباید به دلیل بی‌تدبیری برخی‌ها وارد حاشیه شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشی روحانی استفاده از نیروهای معتدل به دور از افراطی‌گری است اگر این امر در مازندران اتفاق نیفتاد خلاف سیاست روحانی است و باید اصلاح شود.

این مسئول در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره کاهش بودجه خبرگزاری‌ها در بودجه 93 بیان داشت: پیشنهاد دولت افزایش بودجه خبرگزاری ایرنا بود که مقدار آن نیز قابل توجه بود و برای خبرگزاری‌ها دیگر در تخصیص اعتبارات رقم کاهشی در نظر گرفته شد که در کمیسیون تلفیق بودجه این امر اصلاح شد.

وی اضافه کرد: دولت به بخش فرهنگ 6 هزار و 300 میلیارد تومان اختصاص داد که با روند تورم فعلی مناسب نیست.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در ادامه از کاهش 27 درصدی بودجه تربیت بدنی و ورزش در بودجه 93 خبر داد و گفت: با توجه به تورم 35 درصدی در حوزه تربیت بدنی دچار مشکل جدی می‌شویم.

این مسئول در باره مشکل کارخانه آرین سینا در مازندران بیان داشت: آرین سینا مشکل زیست‌محیطی دارد و باید رفع شود و توقع ما این است که اصلاح ساختاری در این امر انجام شود و استانداردسازی در این شرکت انجام شود.

شجاعی‌کیاسری درباره زمزمه تغییر مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس در این باره تاکنون به من چیزی نگفته است.

این مسئول درباره برخی انتصاب‌های استان که دغدغه اصلی این روزهای مردم و مسئولان رده پایین در مازندران است که برخی‌ها معتقدند که به مدیران ساروی سمتی داده نشد، گفت: در دولت قبل 25 مدیر ساروی در مازندران فعالیت می‌کرد اما مشکلی از ساری حل نشد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: مدیر باید توانمندی داشته باشد خیلی از مدیران ساروی می‌خواستند ورود پیدا کنند و بنده به توانمندی‌ها احترام می‌گذارم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره صحبت‌های استاندار مازندران مبنی بر تغییر چهره استان پس از حضور دوساله‌اش در مازندران گفت: بنده از خدا می‌خواهم که این اتفاق بیافتد تا اینجای کار استاندار چنین تغییری محسوسی در وضعیت استان مازندران مشاهده نشده است.

انتخاب مجری حق صدا و سیما است

شجاعی کیاسری در پاسخ به سئوالی درباره مذاکرات ژنو، اظهار داشت: اصل مذاکره را تایید و کمک می‌کنیم اما هرجا احساس شود منافع ملی و خط قرمزهای ما زیر سئوال رفته، ایستادگی و مقاومت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم از مبانی انقلاب فاصله بگیریم.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات برد و باخت نیست و در مذاکرات باید نگاه برد ـ برد داشته باشیم و  قرار شد تعاملات بیشتری بین دولت و مجلس شکل گیرد، ادامه داد: فضای گفتمانی که بین ایران و کشورهای غربی ایجاد شده را باید به فال نیک بگیریم و این دیوار بی‌اعتمادی متوقف شود، کشورهای غربی نشان دادند اقبال خوبی به این مذاکرات دارند اما لابی‌های صهیونیستی به آمریکا اجازه نمی‌دهند، کار کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال دیگری درباره عملکرد مدیران در بحران برف مازندران، گفت: ساختمان شیک و لوکس مدیریت بحران در جاده ساری ـ قائمشهر نشان داد فقط به درد نمایش می‌خورد و اثر دیگری ندارد.

شجاعی کیاسری با بیان اینکه امروز پیش‌بینی‌های هواشناسی دقیق است و رئیس سازمان حوادث غیرمترقبه کشور هم یک هفته قبل از وقوع بحران برف، به مسئولان استان اطلاع داده بود که ابرهای خطرناکی از سوی سیبری به مازندران می‌آیند، تصریح کرد: باید برای مقابله با بحران، آمادگی لازم در استان صورت می‌گرفت.

وی پاسخ به سئوال دیگری درباره اختلاف خود با دیگر نماینده شهر ساری در مجلس، اظهار داشت: اختلافی با آقای دامادی ندارم و بسیار هم تشریک مساعی داریم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی درباره انتخاب مجری در برنامه‌های تلویزیونی رئیس‌جمهور، افزود: این موضوع بسیار کم‌اهمیتی است که به موضوعی تبدیل شد که انعکاس بین‌المللی هم داشت و سئوالاتی هم مبنی بر وجود اختلاف بین دستگاه‌ها با ارکان نظام به وجود آمد که البته نباید به رسانه‌ها کشیده می‌شد.

عضو شورای نظارت بر عملکرد صداو سیما، گفت: انتخاب مجری حق صدا و سیما است اما شایسته است با روسای قوا هماهنگ شود.

وی گفت: به عنوان شورای نظارت، اجازه نمی‌دهیم صدا و سیما در اهداف دولت، کارشکنی کند، رسانه ملی باید در خدمت نظام و قوای سه‌گانه باشد.

انتهای پیام/86004/ل40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول