اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام جشنواره استانی فیلم فجر در قم مطرح کرد

آشتی قمی‌ها با سینما در جشنواره فیلم فجر

قائم مقام جشنواره استانی فیلم فجر در قم گفت: میزبانی قم از این جشنواره با استقبال گسترده اقشار گوناگون جامعه مواجه شد و مردم را با سینما آشتی داد.

آشتی قمی‌ها با سینما در جشنواره فیلم فجر

حامد حجتی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر برای دومین سال متوالی در استان قم، اظهار داشت: 20 فیلم از مجموع فیلم‌های جشنواره ملی و بین‌المللی فیلم فجر در قم اکران شد که سلایق گوناگون مردم را با خود همراه کرد.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی مناسب از برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم بیان کرد: تلاش کردیم فضایی ایجاد کنیم که مخاطبان به شیوه مطلوب مطلع شوند و  علاقه‌مندان در فضایی مطلوب بتوانند از دیدن فیلم‌های مورد نظر خود لذت ببرند.

حجتی از استقبال گسترده مردم برای دیدن فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در قم خبر داد و گفت: بخش وسیعی از کسانی که علاقمند به سینما بودند در طول 10 روز گذشته به سینما وتوس آمدند و به تماشای فیلم‌های منتخب خود در جشنواره فیلم فجر نشستند.

وی با مقایسه برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم نسبت به سال گذشته ابراز داشت: امسال مخاطبان به گونه‌ای بی‌سابقه‌ از برگزاری این جشنواره استقبال کردند.

*استقبال مردمی فیلم‌های فجر را به سانس وی‍ژه کشاند

قائم مقام جشنواره استانی فیلم فجر در قم ادامه داد: استقبال از اکران برخی فیلم‌ها در حدی بود که با کمبود صندلی روبه رو شدیم و شمار فراوانی از مخاطبان برای دیدن این فیلم‌ها روی پله‌های سینما نشستند.

وی با تاکید بر اینکه اکران فیلم‌ها در سانس ویژه از لحاظ اجرایی، مغایر مقررات بود تصریح کرد: با این وجود توانستیم با رایزنی‌های فراوان این مجوز را برای جلب رضایت مردم کسب کنیم.

حجتی اضافه کرد: زیباترین رویدادی که همه را به شگفت آورد و خشنودی دوچندان را برای ما رقم زد، آشتی قمی‌ها با سینما بود که با استقبال گسترده از برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم چنین اتفاقی روی داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به چگونگی انتخاب فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در قم پرداخت و گفت: تصمیم‌گیری برای انتخاب فیلم‌ها با ستادی در تهران است که برای اکران فیلم‌های جشنواره در هر استان تصمیم‌گیری می‌کند.

حجتی ادامه داد: با وجود اینکه فیلم‌ها به صورت گزینشی برای اکران در استان قم، انتخاب شده بود ولی جای چانه‌زنی داشتیم و برخی فیلم‌ها را جابه جا کردیم و فیلم‌هایی که با ذائقه مردم قم بیشتر سازگاری داشت جایگزین شد.

وی با اشاره به فیلم‌های منتخبی که در قم اکران شد ابراز داشت: 20 فیلم برای اکران در قم انتخاب شد که این فیلم‌ها از بهترین فیلم‌های جشنواره فجر بودند.

حجتی همچنین در خصوص اکران فیلم رستاخیز گفت: این فیلم برای اکران به هیچ استانی نرفت.

این مسئول با اشاره به کمبود فضای ارائه و اکران فیلم در قم بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمام توان و بضاعت برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان قم استفاده کرد.

قائم مقام جشنواره استانی فیلم فجر در قم اضافه کرد: با توجه به رویدادهایی که در استان قم در حال وقوع است امیدواریم سال آینده فیلم‌ها در فضایی بزرگتر و جذاب‌تر به نمایش گذاشته شود.

وی با بیان اینکه تالار مرکزی شهر، فضای مطلوبی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم است تصریح کرد: در صورتی که مشکلات مالی به وجود نیاید این مرکز فرهنگی برای برگزاری جشنواره‌های گوناگون آماده خواهد شد.

*مردم از نقد شیار 143 استقبال کردند

حجتی همچنین از تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزار نقد و بررسی برخی فیلم‌ها خبر داد و گفت: با تلاش فراوان، فقط توانستیم نقد و بررسی فیلم شیار 143 را با حضور عوامل آن برگزار کنیم که با استقبال گسترده مردم روبه‌رو شد.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: کارنامه جشنواره فجر در قم میان سایر استان‌های میزبان بسیار درخشان بود.

انتهای پیام/78005/ل40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول