اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان:

سند درآمد پایدار شهر در شهرداری اصفهان تدوین شود

عضو شورای شهر اصفهان گفت: شهرداری باید نسبت به تدوین سند درآمد پایدار شهر همراه با برنامه عملیاتی مطابق با برنامه‌های پنج‌ساله توسعه‌ای شهر اصفهان اقدام کرده و این سند را برای تصویب به شورای شهر ارائه کند.

سند درآمد پایدار شهر در شهرداری اصفهان تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامحسین صادقیان صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به تصویب قانون خود‌گردانی شهرداری‌ها اظهار کرد: پس از تصویب این قانون چالش‌ها و مشکلات متعدد شهری، مدیران شهری را بر آن داشت که در راستای افزایش درآمد شهری به روش‌های مختلف تلاش کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد نا‌هنجاری‌های بصری، ترافیکی، آلودگی هوا، از بین رفتن منظر طبیعی، زمین‌های کشاورزی و بسیاری از معضلات زیست محیطی از نتایج انجام این اقدام است، اضافه کرد: توسعه صورت گرفته در شهر که با هدف ایجاد آرامش و آسایش شهروندان بوده، تهدید‌کننده سلامت امروز و آینده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه امروز متخصصان مدیریت شهری بر این باور هستند که کلان‌شهر‌ها را نمی‌توان با یک دستور‌العمل و بخشنامه موردی راهبری کرد، تصریح کرد: با توجه به این موضوع در دهه‌های اخیر در جهان برای به حداقل رساندن عوارض حاصل از توسعه کلان‌شهر‌ها مباحث مربوط به توسعه پایدار در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر متخصصان مدیریت شهری معتقد هستند که درآمد پایدار شهرداری کلان‌شهر‌ها از الزامات توسعه پایدار است، ادامه داد: از سوی دیگر درآمد‌های نا‌پایدار تحت تأثیر تغییرات اجتماعی، اقتصادی، طبیعی و سیاسی است.

صادقیان با بیان اینکه بودجه پیشنهادی سال آتی شهرداری اصفهان دو هزار و 200 میلیارد تومان بوده که یک‌هزار و 500 میلیارد تومان از این بودجه نقدی و 700 میلیارد تومان آن غیر‌نقدی است، تاکید کرد: بودجه نقدی سال آتی شهرداری اصفهان طی هفت سر‌فصل درآمدی پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه بودجه نقدی پیشنهادی سال آتی شهرداری اصفهان در مقایسه با بودجه نقدی امسال 38.7 درصد رشد داشته است، افزود: این درصد رشد در سر‌فصل‌های مختلف یکسان نیست و عمده رشد مربوط به درآمد‌های نا‌پایدار است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بودجه پیشنهادی سال آتی شهرداری اظهار کرد: مقایسه اجمالی بین بودجه سال جاری با بودجه سال آتی حاکی از این است که سهم ردیف‌های درآمدی نا‌پایدار امسال نسبت به کل درآمد نقدی و در بودجه پیشنهادی سال آتی 57.88 درصد است.

وی با  بیان اینکه این موضوع حاکی از این بوده که منابع درآمدی امسال مطمئن‌تر و قابل وصول‌تر است، اضافه کرد: صرف‌نظر از تحقق یا عدم تحقق درآمد پیشنهادی و با توجه به اینکه عمده این درآمد ناشی از تراکم فروشی است با اصول توسعه پایدار هم‌خوانی ندارد.

صادقیان تصریح کرد: اهتمام مدیران شهرداری بر اجرای پروژه‌های شاخص موردنظرشان سبب افزایش درآمد‌‌های نا‌پایدار شهرداری می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه درآمد‌های پایدار در توسعه پایدار شهر و تثبیت عمران و خدمات شهری تأکید می‌شود که شهردار اصفهان اقدامات لازم را در راستای تشکیل معاونت اقتصادی انجام بدهد تا بتواند با در نظر گرفتن ظرفیت‌های مختلف قانونی ملی و شهری بتوانیم در سال‌های آینده بودجه متمرکز در درآمد‌های پایدار داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه همچنین شهرداری باید نسبت به تدوین سند درآمد پایدار شهر همراه با برنامه عملیاتی مطابق با برنامه‌های پنج‌ساله توسعه‌ای شهر اصفهان اقدام کرده و این سند را برای تصویب به شورای شهر ارائه کند، گفت: همچنین نمایندگان مجلس باید با توجه به اینکه کلان‌شهر متحمل هزینه‌های بالایی از شهر‌های همجوار خود می‌شود، پیگیر افزایش سهم کلان‌شهر‌ها از درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده شوند.

انتهای پیام/63004/ل40/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول