اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی:

تقدیر از دولت برای تقدیم لایحه بودجه در موعد مقرر/ بررسی بودجه در فضای تعاملی صورت گرفت

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با ارائه به موقع لایحه بودجه به مجلس نقش مؤثری در پیشبرد اهداف داشت.

تقدیر از دولت برای تقدیم لایحه بودجه در موعد مقرر/ بررسی بودجه در فضای تعاملی صورت گرفت

به گزارش خبرنگار فارس از قم حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در دیدار آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی به بودجه سال 93 اشاره و اظهار کرد: تعامل مجلس و دولت برای بودجه سال 93 شرایط متفاوتی را ایجاد کرد زیرا بودجه در تاریخ مقرر به مجلس ارائه شد و با وجود اینکه دولت روزهای ابتدایی خود را می‌گذراند توانست بودجه را زودتر از وقت موعد تحویل دهد که این مسئله قابل تقدیر است.

وی افزود: مجلس نیز با فراغت به بررسی بودجه پرداخت، نکته مهم در بررسی بودجه در مجلس تعامل مطلوب نمایندگان دولت و مردم در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیقی بودجه است که در فضایی همراه با تعامل بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به اختلاف نظرهایی در خصوص برخی حوزه‌ها میان مجلس و دولت برای برخی تصمیم‌گیری‌ها اشاره کرد و گفت: به رغم اختلاف نظرها در مقام رفتار و عمل با احترام تصمیمات اتخاذ شد.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه روند بررسی بودجه با یک تعامل میان دولت و مجلس نهایی شد، بیان کرد: منابع قابل توجهی برای بنیه دفاعی کشور اختصاص داده شده است.

وی تقدیم به موقع لایحه بودجه به مجلس را در پیشبرد اهداف کشور موثر دانست و خاطرنشان کرد: با این امر فرصت بیشتری برای اداره و بررسی امور فراهم شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظام بودجه‌ای منطبق با منابع علمی و کارشناسی نیست، گفت: باید تلاش خود را برای بودجه‌ریزی عملیاتی به کار بگیریم و بودجه‌ها نیز باید متناسب با برنامه‌های حاکمیتی در نظر گرفته شود.

ابوترابی‌فرد نقش مردم را در امور کشوری مهم دانست و تصریح کرد: مردم باید وظایف حاکمیتی دولت را در اختیار داشته باشند، امور تصدی‌گری امروزه در دست دولت است در نتیجه بخش غیردولتی در عرصه اقتصاد، فرهنگ و بهداشت و درمان فعال نیست و حضور کمی دارد.

وی ادامه داد: امور غیرحاکمیتی باید به مردم واگذار شود، دولت باید نظاره‌گر باشد و مردم باید در امور کشور حضور داشته باشند.

انتهای پیام/2258/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول