اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی جم خبر داد

تولید 16 هزار تن لیموترش در شهرستان جم

رئیس جهاد کشاورزی جم از تولید 16 هزار تن لیموترش در شهرستان جم خبر داد.

تولید 16 هزار تن لیموترش در شهرستان جم

عبدالنبی یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جم اظهار داشت: توجه به زیرساخت‌های کشاورزی در جم اهمیت زیادی دارد و در این مسیر اهتمام ویژه‌ای داریم.

وی افزود: حمایت از کشاورزان و ارائه تسهیلات کم‌بهره به این قشر مورد تاکید و توجه قرار دارد و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس جهاد کشاورزی جم خاطرنشان کرد: جم دارای اراضی مستعد و ارزنده‌ای است و در صورت تامین به موقع آب کشاورزان می‌توانیم نسبت به افزایش کمی و کیفی تولیدات اهتمام ورزیم.

یوسفی تصریح کرد: جم در تولید مرکبات جایگاه خاصی در استان دارد و از هر هکتار از اراضی جم بیش از 16 تن مرکبات برداشت می‌شود.

وی از تولید 16 هزار تن لیموترش در شهرستان جم خبر داد و گفت: بر اساس آمار موجود در یک‌سال اخیر در استان بوشهر در مجموع حدود 29 هزار تن لیموترش تولید شده که 16 هزار تن از لیموترش تولیدی استان در شهرستان جم تولید شده است.

یوسفی از توسعه کشت گلخانه‌ای در جم خبر داد و افزود: توسعه کشت گلخانه‌ای در جم اهمیت زیادی دارد و تاکنون اقدامات زیربنایی خوبی در این عرصه انجام شده است.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در­ سیستم کشت گلخانه‌ای میزان مصرف آب 10 برابر کمتر می‌شود و با وجود کاهش مصرف آب، میزان تولید به طور متوسط 17 برابر افزایش می‌یابد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جم تاکید کرد: هم‌اکنون در جم 23 گلخانه فعال است و در هر گلخانه پنج نفر اشتغال به کار دارند و نقش گلخانه‌ها در ایجاد اشتغال پایدار بسیار مهم است.

انتهای پیام/2451/ط20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول