اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

کمبود 15 هزار مربی ورزش در مدارس کشور

معاون تربیت‌‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از کمبود 15 هزار مربی ورزشی در مدارس کشور خبر داد.

کمبود 15 هزار مربی ورزش در مدارس کشور

مهرزاد حمیدی در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل با اعلام اینکه 400 پروژه در کشور با عنوان اماکن ورزشی دانش‌آموزی در حال ساخت است، بیان داشت: منابع مالی برای اعتبارات عمرانی این پروژه‌ها اندک است اما در سال گذشته از محل تبصره ویژه 30 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه‌ها استفاده کردیم ولی باز هم نیاز به اعتبارات بیشتر وجود دارد.

وی بیان کرد: در سال آینده با حمایت دولت و مجلس اعتبارات پروژه‌های دانش‌آموزی افزایش یافته که با این اعتبارات طرح‌های ورزشی را به پایان برسانیم.

حمیدی با اشاره به کمبود مربی ورزشی در مدارس کشور اظهار داشت: تعداد مربیان ورزشی در مدارس کم است و با وجود 35 هزار معلم در این بخش ساعت کمبود را از طریق حق‌التدریس جبران می‌کنیم.

وی ادامه داد: با وجود این تعداد مربی ورزشی در کشور، کمتر مدرسه‌ای است که معلم ورزش نداشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تنها مجرای جذب مربیان ورزشی دانشگاه فرهنگیان است، گفت: به همین منظور این دانشگاه در رشته تربیت بدنی دانشجویان بیشتری جذب می‌کند و امکانات ورزشی در اختیار این دانشگاه‌ها قرار داده شده و به مجرد فارغ‌التحصیل شدن دانشجویان جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

حمیدی یادآور شد: اگر بخواهیم از مربیان حق‌التدریس استفاده نکنیم و با وجود اینکه مشکلی در کلاس‌ها وجود ندارد آن زمان حدود 15 هزار نیروی جدید ورزشی در مدارس کشور مورد نیاز است.

انتهای‌پیام/86011/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول