اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج ورزش خبر داد

تربیت 17 هزار مربی ورزشی در سازمان بسیج ورزش

رئیس سازمان بسیج ورزش کشور از تربیت 17 هزار مربی ورزشی در برنامه پنج‌ ساله سازمان بسیج ورزش خبر داد.

تربیت 17 هزار مربی ورزشی در سازمان بسیج ورزش

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، کاظم یزدانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران کاشان اظهار داشت: 2 میلیون نفر ورزشکار بسیجی در رشته‌های مختلف ورزشی و در رده‌های مختلف سنی فعالیت دارند.

وی افزود: 80 درصد از دو میلیون ورزشکار بسیجی کشور در برنامه‌های ورزش همگانی و 20 درصد مابقی در برنامه‌های ورزش قهرمانی فعالیت دارند که برخی از آنها دارای عنوان قهرمانی کشور و در سطح ورزش کشور مطرح هستند.

رئیس سازمان بسیج ورزش کشور توجه به زیرساخت‌های ورزشی بسیج را از اولویت این سازمان اعلام و خاطرنشان کرد: با مساعدت‌های سردار نقدی احداث 3 هزار سالن ورزشی در برنامه پنج‌ ساله سازمان ورزش بسیج کشور پیش‌بینی شده است.

به گفته وی در حال حاضر بیش از یک هزار و 700 سالن ورزشی از 3 هزار سالن ورزشی پیش‌بینی شده در برنامه پنج ساله احداث و به بهره‌برداری رسیده است و مابقی سالن‌های ورزشی نیز طی دو سال باقیمانده از برنامه پنج ساله احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

یزدانی ادامه داد: احداث این تعداد سالن ورزشی در ورزش بسیج کشور می‌تواند در جذب حداکثری جوانان به میادین ورزشی و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی نقش مهمی داشته باشد.

این مسئول از تربیت 17 هزار مربی ورزشی در برنامه پنج‌ ساله سازمان بسیج ورزش کشور خبر داد و گفت: تاکنون نیمی از این مربیان آموزش‌ دیده و به‌ عنوان مربی مشغول به کار شده‌‌اند و مابقی نیز تا پایان برنامه پنج ساله محقق می‌شود.

رئیس سازمان بسیج ورزش کشور یادآور شد: احداث 3 هزار سالن ورزشی و تربیت 17 هزار نیروی انسانی آموزش دیده می‌تواند تحول شگرفی را در توسعه ورزش بسیج ایجاد کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم مسئولان وزارت ورزش و جوانان که از نیروهای متخصص و دانشگاهی هستند و با علوم ورزش آشنا هستند از ورزش بسیج کشور به شکل شایسته حمایت نمایند تا استعدادها و ظرفیت‌های ورزش بسیج شکوفا شوند.

یزدانی با اشاره به 47 هزار پایگاه بسیج یادآور شد: برای توسعه فعالیت‌های ورزشی 47 هزار ایستگاه ورزشی در پایگاه‌های بسیج ایجاد می‌شود که این امر نیازمند توجه وزارت ورزش و جوانان به نهادهایی که در رابطه با جوانان فعالیت دارند تا بتوان استعدادهای بالقوه جوانانی که فی سبیل الله و با کمترین امکانات در توسعه ورزش فعالیت دارند را شکوفا کرد.

به گفته این مسئول توجه به 14 رشته ورزشی  که پرمدال‌ترین رشته‌های ورزشی طی 30 سال گذشته بوده است در اولویت ورزش بسیج کشور قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج ورزش کشور اذعان داشت: این 14 رشته سطح‌بندی و برای آن کار کارشناسی انجام شده است و در حال حاضر با تأسیس پایگاه‌های استعدادیابی فعالیت‌ها از سطوح پایه نونهالان و نوجوانان آغاز شده است.

وی متذکر شد: در این 14 رشته، نوجوانان زیر 14 سال را جذب و برای آنان برنامه‌های مختلف تربیتی و آموزشی برگزار می‌شود و امیدواریم این ورزشکاران نوجوانان بتوانند در فرآیند 8-10 ساله و در سنین جوانی به عنوان ورزشکاران حرفه‌ای و در سطح قهرمانی کشور مطرح شوند.

انتهای پیام/2406/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول