اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان امور عشایر ایران خبر داد

اسکان 76 هزار خانوار عشایر در سراسر کشور

قائم مقام سازمان امور عشایر ایران از اسکان 76 هزار خانوار عشایر در سراسر کشور خبر داد.

اسکان 76 هزار خانوار عشایر در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، میرولی صفرزاده بعد از ظهر امروز در نشست با عشایر دشتستان اظهار داشت: عشایر نقش موثری در جامعه دارند و بخش عظیمی از تولیدات کشاورزی و پروتئینی را به خود اختصاص داده‌اند.رسیدگی به این قشر در دستور کار قرار دارد و به ویژه در بحث اسکان این عزیزان برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است.

قائم مقام سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه اسکان عشایر یک امر داوطلبانه است خاطرنشان کرد: سازمان امور عشایر وظیفه دارد در صورت تمایل عشایر به اسکان در یک منطقه همه امکانات زیربنایی همچون آب و برق و راه را برای اسکان آنها فراهم کند.

صفرزاده از اسکان 76 هزار خانوار عشایر در سراسر کشور خبر داد و گفت: از آغاز برنامه اسکان عشایر در سال 1374 تاکنون حدود 76 هزار خانوار عشایر در کشور اسکان پیدا کرده‌اند. 70 درصد از جمعیت عشایری کشور تمایل به اسکان دارند و دیدگاه سازمان نیر ساماندهی عشایر چه در حالت کوچ و یا اسکان است.

این مسئول ابراز داشت: براساس افق چشم‌انداز 1404 نظام جمهوری اسلامی برنامه‌ای برای کوچ و اسکان عشایر برای هر استان تنظیم شده است. در بحث ساماندهی و اسکان عشایر با توجه به استعداد مناطق از لحاظ آب و خاک اگر جایی مستعد باشد و ما بتوانیم مجوز آب بگیریم بحث اسکان را به شرط این که عشایر خود نیز داوطلب باشند، دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/2452/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول