اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری:

گردشگری دریایی باید مورد توجه قرار گیرد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: توجه به گردشگری دریایی در دریای خزر بسیار مهم است.

گردشگری دریایی باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی رحمانی‌موحدی بعد از ظهر امروز در سمینار تخصصی گردشگری گیلان با هدف ارتقای جایگاه گردشگری این استان و همکاری موسسه آموزشی، پژوهشی و گردشگران پایدار، برگزاری این جلسه را مسرت‌بخش خواند.

وی گیلان را در تمام حوزه‌ها دارای تاریخ کهن و تنوع فرهنگی دانست و اظهار کرد: با توجه به جذابیت‌های تاریخی و طبیعی گیلان در تمام حوزه‌ها، لازم است نگاه جامعی از نسبت به این استان شود.

این مسئول افزود: تمام نقاط گیلان ظرفیت‌هایی دارد که قابل برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری است و انتظار می‌رود مدیر استانی میراث فرهنگی نسبت به این امر برنامه‌ریزی جامع داشته باشد.

وی ادامه داد: در این مسیر از اساتید دانشگاه، تشکل‌ها، نهادهای مردمی و فعالان عرصه گردشگری حمایت می‌کنیم.

رحمانی‌موحدی، با بیان اینکه مدل گفت‌وگوی هفتگی باید مستندسازی شود، تصریح کرد: باید بتوانیم مستندسازی را به عنوان یک الگو به دیگر استان‌ها معرفی کنیم.

وی گردشگری دریایی دریای خزر را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: آستارا، انزلی و لنگرود از نقاط ساحلی گیلان محسوب می‌شوند.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تصریح بر اینکه نباید در شرایط حسرت قرار گیریم، متذکر شد: در داخل کشور ظرفیت‌های بهتری نسبت به دیگر نقاط داریم اما به دلیل اینکه کشورهای دیگر امکانات و زیرساخت‌های مناسبی تهیه کرده‌اند موفق‌تر هستند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده تبدیل به الگویی برای دیگر کشورها شویم و با یک برنامه‌ریزی درست و اصولی می‌توانیم در بحث گردشگری اشتغال ایجاد کنیم.

انتهای پیام/84001/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول