اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌معاون عمرانی استاندار قزوین:

تنها نیمی از آب‌های سطحی قزوین مهار می‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: تنها 50 درصد از آب‌های سطحی استان قزوین مهار می‌شود.

تنها نیمی از آب‌های سطحی قزوین مهار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی بعد از ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور معاون وزیر نیرو و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در اداره‌کل آب منطقه‌ای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: میزان آب‌های سطحی استان قزوین یک میلیارد و 800 میلیون متر‌مکعب است که از این میزان تنها 50 درصد آن مهار می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بر لزوم تأمین اعتبار کافی به منظور تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام تأکید کرد و گفت: سدهای نهب، بور بانک، بالاخانلو و الموت‌رود از جمله طرح‌های در دست اجرا و یا مطالعاتی در استان قزوین است که باید با پیش‌بینی برنامه‌های لازم زمینه تسریع در اجرای این طرح‌ها فراهم شود.

حبیبی با اشاره به اینکه استان قزوین به نسبت مساحت خود تولیدات کشاورزی زیادی دارد، اظهار داشت: در برنامه چشم‌انداز توسعه، محور توسعه استان قزوین کشاورزی تعریف شده که این موضوع اهمیت برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های آبرسانی را بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: با وجود بارندگی‌های چند ماه اخیر وضعیت بارش‌ها در استان قزوین به نسبت به میانگین کشور منفی بوده و ظرف پنج سال اخیر هم استان قزوین جزو استان‌های کم‌بارش بوده که باید با پیش‌بینی اعتبارات ملی زمینه کاهش خسارات در این زمینه را فراهم کرد.

معاون عمرانی استانداری قزوین تکمیل پروژه‌های تصفیه خانه‌ای، تأمین آب شرب شهرک مهرگان ارتقای کیفیت آب شرب شهر آبیک و تأمین آب آشامیدنی روستاهای استان را از دیگر اولویت‌های استان قزوین در زمینه آبرسانی عنوان کرد.

حبیبی عنوان کرد: با اجرای طرح‌های ذخیره آب، مشکل آبرسانی در بخش‌های مختلف استان قزوین برطرف می‌شود.

انتهای پیام/2667/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول