اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه پوشاک اصفهان عنوان کرد

توانایی تولیدکنندگان داخلی برای صادرات پوشاک

رئیس اتحادیه پوشاک اصفهان گفت: اگر تسهیلاتی از سوی دولت در اختیار تولیدکنندگان پوشاک قرار گیرد، می‌توانند رقابتی در حد صادرات داشته باشند.

توانایی تولیدکنندگان داخلی برای صادرات پوشاک

ابراهیم خطابخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه 50 درصد فروش نوروزی پوشاک آغاز شده است، اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از فروش‌های فوق‌العاده زمستانه در سطح شهر وجود دارد که تا پایان بهمن‌ماه جمع‌آوری می‌شود و از ابتدای اسفندماه فروش نوروز به‌ طور کامل شروع خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم که بازار فروش محصولات نوروز به خوبی انجام شود و مورد استقبال مردم قرار گیرد.

رئیس اتحادیه پوشاک اصفهان با اشاره به اینکه قیمت‌ها نسبت به سال گذشته بین 20 تا 25 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: بالا رفتن قیمت به دلیل افزایش هزینه‌های تولید بوده که تولیدکنندگان با آن مواجه هستند.

وی با بیان اینکه امکان قیمت‌گذاری واحد برای تمام فروشگاه‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تنها در صورتی امکان قیمت‌گذاری واحد وجود دارد که فروشگاه چند شعبه‌ داشته باشد و اجناس یکسانی را به فروش برسانند اما به دلیل خرید‌های مختلفی که فروشگاه‌ها انجام می‌دهند، امکان قیمت‌گذاری واحد وجود ندارد و قیمت‌ها در فروشگاه‌های مختلف متفاوت است.

خطابخش به احتمال برگزاری جشنواره نوروزی اشاره کرد و افزود: در این جشنواره علاوه بر فروش فوق‌العاده امکان تخفیف نیز برای خریداران وجود دارد؛ در حال حاضر زمان برگزاری جشنواره مشخص نیست و هر فروشگاهی که خواهان آن باشد با دریافت بنر از سوی اتحادیه جزو جشنواره قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: احتمال فروش اجناس باقیمانده از سال‌ گذشته در بازار نوروز کم است و اکثر این اجناس در فروش فوق‌العاده قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه پوشاک اصفهان با بیان اینکه از سوی اتحادیه نظارت‌ برای جلوگیری از کم‌فروشی و گران‌فروشی انجام می‌شود، اظهار کرد: نظارتی که اتحادیه بر این موضوع دارد کنترل فاکتور‌های خرید محصولات فروشندگان است که باید به روز باشد و اگر موردی مشاهده شود اجناس ضبط شده و در اتحادیه طبق نظر کارشناسان قیمت‌گذاری می‌گردد و به فروش می‌رسد؛ البته درصد بروز این مشکلات کم است.

وی تصریح کرد: اجناس موجود در بازار به دلیل رقابتی که میان تولیدکنندگان وجود دارد، از نظر کیفی مناسب بوده و در بعضی موارد به مراتب بهتر از تولیدات خارجی است هر چند قیمت بیشتری داشته باشد.

خطابخش ظرفیت و توانایی تولیدکنندگان داخلی را بیش از این دانست و تصریح کرد: اگر تولیدکنندگان مورد حمایت دولت قرار گیرند به طور حتم افزایش تولید داریم و امکان صادرات نیز وجود دارد اما جلساتی که تاکنون در این زمینه برگزار شده بی‌نتیجه بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هزینه‌های بالای تولیدکنندگان به‌ ویژه مالیات که بسیاری از آنها را با مشکل مواجه کرده است، سبب شده قیمت اجناس در بازار بیشتر از اندازه واقعی خود باشد اما اگر تسهیلاتی از سوی دولت در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، می‌توانند رقابتی در حد صادرات داشته باشند.

رئیس اتحادیه پوشاک اصفهان خاطرنشان کرد: مدل‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد، ترکیبی از مدل‌های خارجی و داخلی است که سعی شده به روز و مطابق با فرهنگ جامعه و مردم باشد و بسته به استقبالی که می‌شود به تولید انبوه برسد.

وی گفت: مدل‌های امسال بازار برای پوشاک زنانه تنوع زیادی دارد اما  در مدل پوشاک مردانه تغییر چندانی وجود نداشته و تنها تغییرات جزئی دارند.

انتهای پیام/63029/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول