اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه سنندج عنوان کرد

عضویت 117 هزار سنندجی در بسیج/فعالیت 250 پایگاه بسیج

فرمانده سپاه سنندج از عضویت 117 هزار نفر از مردم این شهرستان در بسیج مستضعفین خبر داد و گفت: بیش از 30 درصد آنها زن هستند.

عضویت 117 هزار سنندجی در بسیج/فعالیت 250 پایگاه بسیج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالحسین یوسفی ظهر امروز در دوره آموزشی طرح مشکات ویژه خواهران فرهنگی توسط سازمان بسیج فرهنگیان استان که در سالن شهدای گمنام سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 117 هزار نفر از مردم این شهرستان عضو بسیج هستند و در قالب 250 پایگاه، 175 واحد مقاومت، 8 پایگاه شهید کاوه، 34 حوزه و کانون، 12 گردان بیت‌المقدس، 24 گردان عاشورا، 14 گردان الزهرا و 2 گردان کوثر سازماندهی شده‌اند.

وی اضافه کرد: 50 درصد از پایگاه‌های بسیج در روستاها و 50 درصد در شهرها قرار دارد و این تفکیک به دلیل کم بودن تعداد روستاها در شهرستان سنندج است.

فرمانده سپاه سنندج از عضویت تمامی بسیجی در قالب حلقه‌های صالحین در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: هر 10 تا 12 نفر از بسیجیان در کنار هم یک حلقه را تشکیل و به صورت مستمر در جلسات و دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

* تشکیل 2385 حلقه طرح صالحین

به گفته یوسفی، در حال حاضر 80 نفر مربی، 489 سرمربی و 2 هزار و 385 حلقه طرح صالحین در سطح ادارات، مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج تشکیل و فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بصیرت‌افزایی، شبهه‌زدایی، بیان احکام و آموزش سبک زندگی اسلامی از جمله برنامه‌ها و فعالیت حلقه‌های طرح صالحین است.

فرمانده سپاه سنندج تصریح کرد: اعزام تیم‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی به نقاط محروم، احداث خانه بهداشت، احداث و بهسازی مساجد، زمین‌های ورزشی و احداث و راه‌اندازی سوله‌های ورزشی از جمله اقدامات بسیج شهرستان سنندج در حوزه محرومیت‌زدایی است.

یوسفی آماده‌سازی مردم برای حضور در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی را از مهم‌ترین رسالت‌های بسیج عنوان کرد و گفت: آماده‌‌سازی اقشار مختلف جامعه برای دفاع کارآمد در عرصه‌های مختلف از مهم‌ترین اهداف این شجره طیبه پایان‌ناپذیر است.

وی به برنامه‌های بسیج در حوزه فرهنگی و بصیرت‌افزایی نیز اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر 80 نفر مربی، 489 سرمربی و 2 هزار و 382 حلقه طرح صالحین در سطح ادارات، مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج فعالیت می‌کنند.

به گفته فرمانده سپاه سنندج، بصیرت‌افزایی، شبهه‌زدایی، بیان احکام و آموزش سبک زندگی اسلامی از جمله برنامه‌ها و فعالیت حلقه‌های طرح صالحین در این شهرستان است.

یوسفی به برنامه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی بسیج شهرستان سنندج نیز اشاره کرد و بیان داشت: اعزام تیم‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی به نقاط محروم، احداث خانه بهداشت، احداث و بهسازی مساجد، زمین‌های ورزشی و احداث و راه‌اندازی سوله‌های ورزشی از جمله اقدامات بسیج در این حوزه است.

وی با اشاره به موضوع تهاجم فرهنگی علیه کشورمان اظهار کرد: دشمن شکست‌خورده در جنگ سخت امروز اعتقادات و ارزش‌های اسلامی به ویژه عفت و پاکی زنان ایرانی را مورد تهاجم قرار داده است.

فرمانده سپاه سنندج با اشاره به بیانات امام(ره) درباره نقش زنان در تربیت نسلی پاک تصریح کرد:  رواج بی‌عفتی و کم‌رنگ کردن ارزش‌های اسلامی در بین زنان ایران اسلامی از مهم‌ترین اهداف دشمنان است.

یوسفی با بیان اینکه دشمن توان دیدن جایگاه و منزلت زنان در جامعه اسلامی را ندارد، تصریح کرد: اسلام جایگاه واقعی زنان را به آنان بازگرداند و حفظ این جایگاه نیازمند توجه به حجاب و عفاف از سوی آنان است.

وی در پایان با بیان اینکه سازمان بسیج فرهنگیان استان در مقوله حجاب و عفاف با برگزاری کلاس‌های آموزشی عفاف و حجاب به خوبی ورود پیدا کرده است، تصریح کرد: برگزاری این دوره‌های آموزشی و ترویج فضایل نقش بسزایی در ترویج ارزش‌های اسلامی و سنت پیامبر(ص) در جامعه داشته است.

انتهای پیام/79002/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول