اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور اصلاح باغ‌های چای

چایکاران گیلان 60 میلیارد تومان تسهیلات می‌گیرند

استاندار گیلان از پرداخت 60 میلیارد تومان تسهیلات به منظور اصلاح باغ‌های چای به چایکاران در این استان خبر داد.

چایکاران گیلان 60 میلیارد تومان تسهیلات می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به وجود باغ‌های چای در گیلان اظهار کرد: باغ‌های چای با کمک چایکاران از حالت رکود خارج می‌شود.

وی از پرداخت 60 میلیارد تومان تسهیلات به منظور اصلاح باغ‌های چای به چایکاران گیلان خبر داد و افزود: اصلاح و هرس باغ‌های چای به دلیل توجه نکردن به چایکاران به فراموشی سپرده شده بود.

نجفی با بیان اینکه اراضی زیر کشت چای از 34 هزار هکتار در سال‌های گذشته اکنون به 20 هزار هکتار کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: امکانات لازم برای توسعه محصولات برنج و چای باید در اختیار کشاورزان گذاشته شود.

استاندار گیلان به حرکت جدید در ترویج کشت برنج در استان اشاره کرد: گفت: 50 هزار هکتار به زمین‌های زیر کشت برنج در گیلان اضافه می‌شود.

وی در ادامه با قدردانی از حضور با شکوه مردم گیلان در حماسه راهپیمایی روز 22 بهمن، بیان کرد: عقلانیت و تدبیر در حضور مردم آشکار بود.

نجفی پیروزی انقلاب اسلامی در دنیا را ویژه خواند و یادآور شد: مسئولان نظام اسلامی در خدمت مردم هستند.

استاندار گیلان با قدردانی از مسئولان در مدیریت بارش برف سنگین در استان، خاطرنشان کرد: خداوند فرصت کمی به مسئولان برای خدمت به مردم داده است و باید از این فرصت به نحو شایسته استفاده شود.

وی با تاکید براینکه در توسعه گیلان با مدیران تعارف نداریم، خاطرنشان کرد: اگر مدیران از فرصت‌ها برای کمک به مردم و پیشرفت نظام استفاده نکنند مسئولیت‌ها به مدیر توانمندتر سپرده می‌شود.

نجفی همچنین به وجود مرقد مطهر آقاسید جلال‌الدین اشرف (ع) در آستانه‌اشرفیه اشاره کرد و افزود: آرامگاه دکتر معین، منطقه گردشگری بوجاق و ساحل بندر کیاشهر از مزایای شهرستان فرهنگی و گردشگرپذیر آستانه‌اشرفیه است.

این مسئول خواستار توسعه گیلان با تدبیر و اندیشه مردم و مسئولان شد و اظهار کرد: گیلان دومین استان بیکار کشور است و باید تلاش کنیم عقب‌ماندگی‌های استان جبران شود.

انتهای پیام/84001/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول