اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی

کمیته اضطراری مقابله با بیماری تب برفکی تشکیل شد

به دنبال بروز موج جدید بیماری تب برفکی کمیته اضطراری مقابله با این بیماری در استان مرکزی تشکیل شد.

کمیته اضطراری مقابله با بیماری تب برفکی تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، صبح امروز کمیته اضطراری مقابله با بیماری تب برفکی با حضور نمایندگانی از استانداری مرکزی، سازمان جهاد کشاورزی استان، اتحادیه دامداران صنعتی، رؤسای شبکه‌های دامپزشکی و تعدادی از مدیران گاوداری‌های صنعتی در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی این استان تشکیل شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در این نشست گفت: صیانت از سرمایه دامی و پیشگیری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک از جمله اقدامات موثر در حوزه جهاد اقتصادی است.

سید سعید حسینی افزود: دامپزشکی استان مرکزی در این راستا از اقدامات تشخیصی و آزمایشگاهی استفاده کرده تا خسارات ناشی از این بیماری‌ها در استان و کشور به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به خسارات اقتصادی، سویه‌های مختلف بیماری، امکان جهش در تحت تیپ‌های ویروس بیماری تب برفکی، راه‌های پیشگیری از این بیماری را عدم خرید و فروش دام‌های بدون هویت بهداشتی، جلوگیری از ورود افراد متفرقه به خصوص دلال‌ها به محوطه دامداری‌ها، فعال کردن حوضچه‌های ضد عفونی ورودی، ضد عفونی خودروهای حمل شیر و خوراک دام و واکسیناسیون و جلوگیری از تردد غیر مجاز دام بیان کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از دامداران خواست به منظور کنترل موج جدید بروز بیماری تب برفکی، ضمن رعایت شرایط بهداشتی از رفت و آمد‌های اضافی به واحد دامداری خود جلوگیری و حتی‌الامکان از خرید و فروش دام خودداری کنند.

حسینی در ادامه گفت: با اقدامات صورت گرفته و با اجرای سیستم مراقبت، کانون‌های بیماری محدود و مورد کنترل قرار گرفته است.

در این جلسه دامداران، اتحادیه و تشکل‌های دامداری استان آمادگی خود را برای اجرای برنامه‌های بهداشتی دامپزشکی و همچنین آموزش و اطلاع رسانی در راستای پیشگیری از این بیماری اعلام کردند.

در این نشست آخرین وضعیت بیماری تب برفکی در استان و شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/87001/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول