اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم چالوس و نوشهر:

15 میلیارد تومان تنخواه برای مازندران مصوب شد

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: 15 میلیارد تومان تنخواه برای جبران خسارات برف مازندران در نظر گرفته شد.

15 میلیارد تومان تنخواه برای مازندران مصوب شد

به گزارش خبرگزرای فارس از شهرستان چالوس، قاسم احمدی لاشکی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان چالوس که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: به‌دستور استاندار این رقم در موارد اضطراری به‌کار گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: از استاندار می‌خواهیم تا از این اعتبار اولیه تنخواه در زمینه کشاورزی، دامداری و پرورش ماهی که در برف اخیر خسارت جدی دیدند، استفاده شود.

احمدی با اشاره به‌ بازدید از واحدهای دامی، باغات و مرکبات توسط وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی بیان داشت: اگر چه بحران اولیه از غرب مازندران دور شد اما هر چه زمان می‌گذرد آسیب‌ها و خسارات بیشتر نمایان می‌شود.

وی متذکر شد: اگر دیر بجنبیم و خسارت‌ها را سبک و نادیده بگیریم بحرانی به مراتب بالاتر از این بحران نصیب مردم غرب مازندران می‌شود.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با تأکید بر گردشگرپذیر بودن غرب مازندران اذعان داشت: بسیاری از زمین‌ها در گذشته براثر ساخت‌وساز از بین رفت و اگر این مشکل جدی گرفته نشود ویلاسازی جای شالیزارها را می‌گیرد و نمای زیبای مازندران نیز از بین می‌رود.

وی تأکید داشت: مجلس و دولت در کنار هم می‌توانند وضعیت بحران برف غرب مازندران را بهبود بخشند.

احمدی به خسارت آبزیان در استخرهای پرورش ماهی در بحران اخیر اشاره کرد و اعلام کرد: ساختمان اداره شیلات که در گذشته در شهرستان نوشهر بود باید تقویت شود.

وی افزود: با خبر شدیم که این ساختمان را به مزایده گذاشتند و از مسئولان ذیربط تقاضا داریم به‌جای واگذاری به اشخاص عادی این ساختمان را به اداره دامپزشکی که هم اکنون ساختمانی استیجاری دارد، واگذار کنند.

امام جمعه چالوس نیز در این جلسه گفت: مدیریت مسئولان منطقه در بحران آنقدر قوی بود که توانستند با امکانات موجود، مسائل را رفع کنند.

حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی نوری اظهار داشت: در بحران برف اخیر خسارت زیادی به مردم وارد شد و چند سال باید وقت صرف شود تا باغات دوباره به حالت اولیه بازگردند.

انتهای پیام/86004/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول