اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره کتابخانه شهرستان سلماس خبر داد

افزایش 20 درصدی مراجعه به کتابخانه‌های سلماس

مدیر اداره کتابخانه شهرستان سلماس گفت: امسال میزان مراجعه به کتابخانه‌های سلماس 20 درصد افزایش یافته است.

افزایش 20 درصدی مراجعه به کتابخانه‌های سلماس

هادی درستی امروز در گفت‌ وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آمار مراجعان به کتابخانه‌های سلماس روز به روز در حال افزایش است به طوری که نسبت به سال قبل شاهد رشد 20 درصدی مراجعان به کتابخانه‌ها بودیم.

درستی عنوان کرد: شهرستان سلماس دارای هشت باب کتابخانه است که این هشت کتابخانه از شش باب  کتابخانه نهادی و دو باب کتابخانه مشارکتی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین قشر عضو در کتابخانه‌های سلماس شامل، دانش‌آموزان، دانشجویان و زنان خانه‌دار بوده، ادامه داد: کتابخانه‌های سلماس دارای 2 هزار و 750 نفر عضو است.

مدیر اداره کتابخانه شهرستان سلماس گفت: کتابخانه‌های سلماس دارای هزار جلد کتاب، یک هزار عنوان نشریه بوده و نیز، از منابع دیداری و شنیداری و منابع گویا ویژه نابینایان در موضوع‌های مختلف برخوردار است.

وی یادآور شد: ترویج نهضت مطالعه در جامعه تأثیر مستقیمی بر سایر حوزه‌ها دارد از اینرو این نهاد با پشتیبانی و همدلی مسئولان گامی اساسی در راستای ترویج نهضت مطالعه در شهرستان سلماس برداشته است.

مدیر اداره کتابخانه شهرستان سلماس ادامه داد: اولین کتابخانه شهرستان سلماس کتابخانه شهید بهشتی بوده که در سال 1347 فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: حدود 34 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های سلماس به امانت داده شده که با محاسبه نشریات و سایر منابع دیداری و شنیداری برابر این مقدار خواهد بود و نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

درستی عنوان کرد: فعال‌ترین کتابخانه در شهرستان سلماس کتابخانه شهید سلماس بوده و نزدیک به 30 هزار جلد کتاب می‌باشد و ماهانه برابر با 4 هزار و 500 نفر عضو دارد.

انتهای پیام/61007/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول