اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد

دریافت مجوز دائمی برای صادرات مرغ به عراق

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: برای دریافت مجوز دائمی به منظور صادرات مرغ به کشور عراق تلاش می‌کنیم.

دریافت مجوز دائمی برای صادرات مرغ به عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی معصومی ظهر امروز در دیدار با هیئت تجاری عراقی اظهار داشت: استان زنجان یک استان کشاورزی، صنعتی و معدنی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به موقعیتی که این استان در شمال‌غرب کشور دارد و همسایگی با هفت استان دیگر این قابلیت را به استان می‌دهد که محصولات و کالاها با حداقل هزینه به نقاط مختلف حمل شوند، تصریح کرد: در مجموع این استان 255 معدن دارد که 29 ماده معدنی در استان تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه اخیراً از کشور عراق از استان زنجان درخواست مواد معدنی و سرمایه‌گذاری برای فرآوری مواد معدنی شده است، ادامه داد: استان زنجان دارای یک‌هزار و 161 واحد صنعتی پروانه‌دار است.

معصومی با بیان اینکه محصولات متنوع صنعتی در حال حاضر در استان زنجان تولید می‌شود، اضافه کرد: استان از نظر تولید محصولات فشار قوی برق و از نظر صنعت نساجی جزو قطب‌های کشور محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تولید انواع صنایع‌دستی نیز یکی از محصولات خوب استان زنجان به شمار می‌رود، یادآور شد: از جمله این محصولات فرش دستبافت است که سالانه 350 هزار متر مربع در استان تولید و به سایر کشورها صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 30 نوع محصول از استان زنجان به 20 کشور جهان صادر می‌شود، بیان داشت: با توجه به نزدیکی استان با کشور عراق، طی سال‌های گذشته نیز هیئت‌های تجاری اعزام و پذیرش شده و در حال حاضر نیز هدف توسعه این روابط است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه این سازمان به عنوان بخش دولتی اقتصاد استان زنجان آماده گام برداشتن در راستای تسهیل این روابط است، ابراز داشت: ظرفیت تولید گوشت سفید بیش از نیاز استان است.

معصومی با اشاره به اینکه هدف استان زنجان صادرات گوشت سفید تولیدی به سایر استان‌ها است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گوشت سفید تولیدی به استان تهران نیز صادر می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در زمینه فعالیت‌های دیگر با این هیئت تجاری عراقی نیز با توجه به قابلیت‌های استان و کالاهایی که صادر می‌کند هر نیازی که عراق داشته باشد با توجه به نزدیکی این روابط دو طرفه می‌تواند برقرار شود، ادامه داد: در زمینه صادرات سعی می‌کنیم یک مجوز دائمی بگیریم.

وی متذکر شد: لازمه دریافت مجوز دائمی برای صادرات مرغ به عراق، ارائه تضمینی است تا بازار عراق برای تولیدات ایران حفظ شود.

انتهای پیام/73006/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول