اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم خبر داد

آموزش 2000 نفر در دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم از آموزش 2 هزار نفر در دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم طی 5 سال گذشته خبر داد.

آموزش 2000 نفر در دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به دوره‌های آموزشی دارالقرآن اظهار کرد: این دوره‌ها در رشته‌های عمومی و تخصصی برگزار می‌شود و آموزش عمومی این دوره‌ها در قالب قرائت‌های قرآن کریم و مفاهیم است.

وی ادامه داد: آموزش قرائت، صوت و لحن، تجوید و حفظ در قالب دوره‌های تخصصی برگزار می‌شود.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: تربیت کادر متخصص در قالب 126 ساعت شامل تربیت معلم قرآن در چند رشته تربیت معلم روخوانی و روانخوانی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: کسانی که دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی را می‌گذرانند و قبول می‌شوند می‌توانند در دوره تربیت معلم تخصصی شرکت کنند.

عظیمی خاطرنشان کرد: طی پنج سال گذشته در مجموع بیش از 2 هزار نفر در دوره‌های تربیت معلم و آموزش تخصصی شرکت کردند.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره ترویج بحث مفاهیم قرآن کریم و آشنایی مردم با علم قرائت قرآن کریم است زیرا علم قرائت و آشنایی با قرائت قرآن قدم نخست برای گام برداشتن در زمینه انس با قرآن، مفاهیم و تدبر در قرآن است.

وی خاطرنشان کرد: کسی که خودش نتواند به طور مطلوب قرآن را بخواند برایش جذابیت ندارد که وارد بحث مفاهیم و تدبیر در قرآن شود بنابراین راحت‌تر می‌تواند وارد مفاهیم و تدبر در قرآن شود.

عظیمی عنوان کرد: یکی از دلایل اینکه نوجوانان، جوانان و دانش‌آموزان علاقه‌ای به آموزش قرآن نشان نمی‌دهند این است که برخی از مراکز توسط افرادی آموزش قرآن را ارائه می‌دهند که متخصص نیستند و تبحر لازم را ندارند.

وی ادامه داد: در این گونه محافل دانش‌آموز خسته می‌شود و شوق و لذت لازم را نمی‌تواند در جلسات پیدا کند بنابراین تلاشمان این است که معلمان از انگیزه لازم برخوردار شوند.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد:‌ دانش‌آموز باید به این نتیجه برسد که تنها در سایه قرآن می‌تواند به آسایش و آرامش در زندگی برسد.

انتهای پیام/78003/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول