اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان تاکید کرد

شرایط سخت سبب توانمند شدن واحدهای صنعتی زنجان شده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: شرایط سخت سبب توانمند شدن واحدهای صنعتی استان زنجان شده است.

شرایط سخت سبب توانمند شدن واحدهای صنعتی زنجان شده است

غلامحسین جمیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: تحریم‌ها و شرایط ایجاد شده به دنبال آن سختی‌های زیادی را برای واحدهای مختلف استان زنجان ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه عدم ارتباط یکی از مسائلی است که مشکلات بسیار زیادی را برای واحدهای مختلف صنعتی و تجاری ایجاد کرده، تصریح کرد: با ایجاد یک سری هماهنگی‌هایی سعی شده نسبت به تامین ارز مورد نیاز برای واردات و رفع مشکلات جابه‌جایی ارز صادرکنندگان اقدام شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه این اقدام سبب ایجاد امنیت برای فعالان این عرصه شده، اضافه کرد: استفاده از مسیرهای سخت‌تر برای جابه‌جایی پول همراه با خطراتی برای فعالان اقتصادی بود.

جمیلی با اشاره به اینکه از طرفی هزینه جابه‌جایی پول از طریق صرافی‌ها کاهش پیدا کرده، یادآور شد: همچنین یک فضای رقابتی برای قیمت کالاها ایجاد می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در طی سال‌های اخیر با توجه به اینکه در شرایط سخت تحریم به فعالیت خود ادامه داده‌ایم این شرایط سخت سبب توانمند شدن واحدها شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مهارت‌هایی توسط واحدهای مختلف اقتصادی در استان زنجان کسب شده، افزود: اگر گشایش‌هایی رخ دهد این مهارت‌ها، مزایای بیشتری برای واحدها به دنبال داشته و با این مهارت‌ها می‌توان در سایر کشورها نسبت به صادرات خدمات و کالا و تکنولوژی اقدام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه کشور ایران در بسیاری از اقدامات و بخش‌های صنعتی رتبه‌های برتری دارد، بیان داشت: باید این مهارت‌ها در سطح دنیا معرفی شود.

جمیلی گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با پذیرش و اعزام هیئت‌های تجاری در راستای شناسایی بازارهای جدید گام برمی‌دارد.

این مسئول متذکر شد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری، حضور در نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی درصدد ایجاد زمینه معرفی مهارت‌ها برای صنعت و اقتصاد استان زنجان است.

وی با بیان اینکه آخرین هیئت اعزام شده از استان زنجان به سایر کشورها، به کشور تونس بوده است، اذعان داشت: این کشور دروازه آفریقا بوده و نزدیک‌ترین کشور به اروپا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73006/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول