اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد

رشد 11 درصدی صادرات غیر نفتی آذربایجان غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: صادرات غیر نفتی آذربایجان غربی در 10 ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

رشد 11 درصدی صادرات غیر نفتی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه عبادالله اکبری صبح امروز در نشست با تشکل‌های صنفی که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با اشاره به ایجاد تحول در حوزه صنعت آذربایجان غربی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: پیروزی انقلاب سبب پیشرفت و جهش چشمگیر در این حوزه شد.

وی صنایع آذربایجان غربی را پیش از سال 57 ناچیز عنوان کرد و گفت: فعالان در بخش صنعت استان تا پیش از انقلاب تنها 4 هزار نفر بودند.

اکبری به حجم سرمایه‌گذاری صنایع آذربایجان غربی در سال‌های پیش از انقلاب اشاره کرد و اذعان داشت: مجموع سرمایه‌گذاری 36 واحد دارای پروانه بهره‌برداری 500 میلیون تومان بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به افزایش تعداد واحدهای تولیدی صنعتی استان، افزود: این واحدها اکنون نزدیک به سه هزار واحد رسیده است و 61 هزار نفر در این مجموعه اشتغال دارند.

وی به راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: با راه‌اندازی این شهرک‌ها یک هزار و 500 واحد تولیدی در آن‌ها استقرار یافته است.

اکبری با اشاره به رشد صادرات غیر نفتی آذربایجان غربی، اضافه کرد: این رقم در 10 ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/61010/صا20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول