اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد

ضرورت استفاده از چرخ‌بال هنگام آتش‌سوزی جنگل در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وجود چرخ‌بال به منظور مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.

ضرورت استفاده از چرخ‌بال هنگام آتش‌سوزی جنگل در کهگیلویه و بویراحمد

سید محمدرضا جهان‌آرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ وسعت و پوشش جنگل و مرتع بالاترین شاخص کشوری را داراست و می‌توان از ظرفیت‌های آن به نحو مطلوب بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه استان از لحاظ پوشش جنگلی شاخص بالایی به نسبت کشور دارد، گفت: می‌توان با حفاظت از منابع طبیعی از این مواهب الهی نهایت بهره را برد چراکه هرچه مناطق گردشگری نمای طبیعی داشته باشند حضور گردشگر نیز بیشتر است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بر ضرورت آماده کردن طرح آمایش سرزمین تاکید کرد و ادامه داد: با تهیه طرح آمایش می‌توان به نحو مطلوب‌تری از ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی استان در جهت جذب توریست و توسعه گردشگری استفاده کرد.

جهان‌آرا با تاکید بر اینکه همواره از نبود طرح آمایش سرزمین رنج می‌بریم، گفت: انتظار می‌رود مسئولان ارشد استانی و متولیان امر توجه بیشتری به این طرح داشته باشند تا بتوان با برنامه مدون اقدام به اجرای طرح‌ها در راستای توسعه و پیشرفت استان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مراتع کهگیلویه و بویراحمد زیاد بوده و به دلیل کمبود نیرو در حفاظت و نگه‌داری از عرصه‌های طبیعی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌شویم، گفت: در ایام مختلف سال همواره شاهد هجوم افراد به گیاهان دارویی و خوراکی هستیم که این عمل منجر به ریشه کنی و انقراض گیاهان می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم فرهنگ‌سازی در راستای مقابله با ریشه‌کنی گیاهان دارویی و خوراکی در استان تاکید کرد و گفت: با حفاظت از عرصه‌های طبیعی می‌توان از نعمت‌های خدادادی در طبیعت بهره برد.

این مسئول به وسعت و پوشش فراوان جنگلی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استان به لحاظ پوشش جنگلی و مرتعی شاخص بالای کشوری دارد از این‌رو می‌توان از ظرفیت‌های فراوان جنگل‌ها استفاده کرد.

جهان‌آرا با تاکید بر اینکه به دلیل وسعت زیاد جنگل‌ها در مواقع بحرانی با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: وجود چرخ‌بال به منظور مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد ضرورت امر است که انتظار می‌رود مسئولان در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/82011/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول