اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

ارتقاء فرودگاه یاسوج عاملی برای توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مسئولان تقاضا می‌شود فکری به حال فرودگاه یاسوج کنند زمانی که گردشگری را عاملی مهم در توسعه استان می‌دانیم توجه به فرودگاه بیش ‌از پیش ضرورت می‌یابد.

ارتقاء فرودگاه یاسوج عاملی برای توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

محمود باقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به برنامه‌های میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار کرد: راه‌اندازی کمپینگ‌ها و واگذاری‌ آن‌ها به شهرداری و دیگر دستگاه‌ها، ایجاد مناطق نمونه گردشگری و بهسازی روستاهای نمونه گردشگری از برنامه‌های این سازمان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه 14 منطقه نمونه گردشگری برای استان معرفی شده است، گفت: هنوز برای هیچکدام از مناطق زیرساختی تعریف نشده است.

این مسئول کاکان را از مناطق بکر و طبیعی گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های طبیعی فراوانی که در سطح استان وجود دارد نهایت استفاده را برد که تاکنون در خصوص ایجاد مناطق گردشگری تعامل خوب و سازنده‌ای با منابع طبیعی داشتیم.

کریک روستای نمونه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

باقری بهسازی روستاهای نمونه گردشگری را از برنامه‌های مهم میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در راستای توسعه گردشگری عنوان کرد و گفت: بسیاری از روستاهای استان به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های فراوان توان معرفی روستای نمونه گردشگری در سطح استانی و کشوری را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد روستای کریک شهرستان دنا را از روستاهای نمونه گردشگری استان عنوان کرد.

باقری با تاکید بر این‌که وظیفه میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد زیرساخت‌های گردشگری است، گفت: با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب می‌توان سرمایه‌گذاران زیادی را جذب و آن‌ها با آسودگی بهتر تصمیم‌گیری مبنی بر سرمایه‌گذاری در مناطق گردشگری استان داشته باشند.

این مسئول گردشگری را دارای ارکان مهمی دانست و گفت: جاذبه، اقامت و حمل و نقل سه اصل مهم و اساسی در گردشگری هستند که در صورت توجه به این اصول می‌توان در جذب گردشگر موفق عمل کرد.

وی با بیان این‌که جاذبه باید باشد تا گردشگر جذب آن منطقه شود، گفت: باید در حوزه‌ها مختلف فرهنگی، مذهبی و گردشگری جاذبه وجود داشته باشد تا گردشگر با ذوق و اشتیاقی خاص به مناطق و جاذبه‌های گردشگری استان جذب و علاقه نشان دهد.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که در برخی از شهرها و مناطق گردشگری مشکل اقامت داریم باید مشکل اقامت و محدودیت‌ها باید حل شود و هتل‌ها، مهمانسراها، سوئیت‌ها و منازل اجاره‌ای مسکونی به صورت ساماندهی شده باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد حمل و نقل را از عوامل مهم و موثر در جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: در استان تنها حمل و نقل هوایی و زمینی داریم که در صورتی که هوا غبار آلود شود حمل و نقل هوایی استان به سمت ترکستان می‌رود.

باقری با تاکید بر این‌که توجه به حمل و نقل هوایی بسیار مهم است، اذعان کرد: از مسئولان و متولیان مربوطه تقاضا می‌شود فکری به حال فرودگاه یاسوج کنند زمانی که در همه تریبون‌ها و جلسات گردشگری را عاملی مهم در توسعه استان می‌دانیم توجه به فرودگاه بیش‌ از پیش ضرورت می‌یابد.

این مسئول در خاتمه با بیان این‌که توجه به حمل و نقل هوایی و زمینی بسیار تاثیرگذار در جذب گردشگر است، گفت: از نفت گچساران چیزی جز دود نصیبمان نشد از این‌رو جاده یاسوج به گچساران می‌تواند از این نعمت استفاده کند و این محور را برای ورود و جذب هر چه بیشتر گردشگر و توریست توسعه و ارتقاء دهد.

انتهای پیام/82011/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول