اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سی‌وپنجمین سالگرد انقلاب اسلامی صورت گرفت

رونمایی از کارت هوشمند ساکنان جزیره خارگ

همزمان با سی‌وپنجمین سالگرد انقلاب اسلامی از کارت هوشمند ساکنان خارگ رونمایی شد.

رونمایی از کارت هوشمند ساکنان جزیره خارگ

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در این مراسم که پس از راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن، با حضور گسترده مردم و مسئولان محلی خارگ برگزار شد، از کارت تردد بومیان این جزیره رونمایی شد.

بخشدار ویژه خارگ در آیین رونمایی این کارت اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران دستاورد تبعیت مردم از امام خمینی (ره) بود که در سال 57 موفق شدند رژیم شاهنشاهی را سرنگون کنند.

علی قاسمی افزود: انقلاب اسلامی، سبب شکوفایی و رشد در تمامی زمینه‌ها از جمله زمینه‌های علمی و عملی بوده است و ما امروز شاهد دستاوردهای خوبی در زمینه پزشکی، هسته‌ای، فضایی و فرهنگی هستیم و وظیفه ما مسئولان و مردم بود که با حضور خود، از رشادت‌های امام راحل و خون شهدا پاسداری کنیم.

بخشدار ویژه خارگ خاطرنشان کرد: کارت هوشمند به هدف ساماندهی تردد به خارگ در سفر دوم هیئت دولت تصویب شد که با هزینه‌های شرکت نفت به نمایندگی شرکت پایانه‌های نفتی و فلات قاره تامین اعتبار شد و زیرساخت‌های آن از سال 89 آغاز شد.

وی با تقدیر از رئیس شورای شهر خارگ اذعان کرد: در این زمینه باید تشکر کنم از جناب داربویی که یک ماه در بخشداری خارگ استقرار یافتند و نسبت به شناسایی این افراد اقدام کردند و باید اعلام کنم که صدور کارت تردد پرسنل شرکت‌های نفتی توسط مدیریت عملیات عمومی اقدام شده و هدف از این طرح خدمات‌رسانی بهتر به افراد بومی منطقه و شناسایی افراد غیربومی عنوان شده است.

قاسمی عنوان کرد: چهار نوع کارت که شامل یک کارت شهروند برای ساکنان بومی، کارت تردد شهروند برای ساکنان غیربومی، یک کارت برای ادارات دولتی، سازمان‌ها و ارگان‌های نظامی و انتظامی و کارتی دیگر نیز برای نیروهای پیمانکاری که به صورت موقت در خارگ حضور دارند، صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در راستای کاهش هزینه‌های صدور کارت، دستگاه‌های لازم خریداری و در بخشداری ویژه خارگ نصب شده است و باید در زمینه ایجاد زیرساخت‌های لازم از شرکت پایانه‌های نفتی تشکر کنیم.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: صدور کارت از فردا به‌ ترتیب حروف الفبا صورت خواهد گرفت و ابتدا برای بومیان و سپس به ترتیب افراد غیر بومی، کارکنان ادارات و نهادهای دولتی و در آخر هم نیروهای پیمانکاری و موقت اقدام خواهد شد و دوره آزمایشی این طرح نیز 6 ماه به طول خواهد انجامید و بعد از آن جهت رفع نواقص موجود اقدام خواهد شد و البته باید اعلام کنیم از سه دسته نخست هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت صدور کارت دریافت نخواهد شد و تنها شرکت‌های پیمانکار برای صدور ملزم به پرداخت هزینه لازم هستند.

وی با اشاره به نصب دستگاه‌های شناسایی این کارت‌ها در دو پایانه مسافربری مروارید، 22 بهمن، اسکله فلات قاره، فرودگاه شهدا و بیمارستان شهدای خلیج فارس خارگ گفت: در راستای شناسایی افراد بومی و ارائه خدمات بهتر به آن‌ها این دستگاه‌ها در نقاط مذکور نصب و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول