اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو خبر داد

مشارکت استانداری آذربایجان غربی در تأمین هزینه‌های اتمام فرودگاه ماکو

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو از مشارکت استانداری آذربایجان غربی در تأمین هزینه‌های اتمام فرودگاه ماکو خبر داد.

مشارکت استانداری آذربایجان غربی در تأمین هزینه‌های اتمام فرودگاه ماکو

حجت‌الاسلام محمد میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به سفر یک‌روزه اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد تجاری و صنعتی به منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، به دستاوردهای این سفر یک‌روزه اشاره کرد.

وی سفر اخیر مشاور ارشد رئیس جمهور به منطقه آزاد ماکو را منشأ خیر و برکت برای این منطقه دانست و تصریح کرد: در طول این سفر ضمن افتتاح و یا کلنگ‌زنی چند طرح عمرانی و صنعتی، چندین طرح نیز مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در ارتباط با آنها گرفته شد.

میرزایی احداث بزرگراه اواوغلو به بازرگان را یکی از مهم‌ترین مصوبات این سفر اعلام کرد و افزود: طبق توافقاتی که با استاندار آذربایجان غربی صورت گرفت، مقرر شد بخشی از هزینه‌های اجرای این پروژه از طریق استانداری آذربایجان غربی و بخش دیگر آن نیز از محل درآمدهای منطقه آزاد ماکو و با همکاری مناطق آزاد کشور تأمین شود.

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد ظرف دو سال آینده عملیات اجرایی این بزرگراه به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

میرزایی اتمام عملیات اجرایی فرودگاه نیمه تمام ماکو را از دیگر مصوبات این سفر عنوان کرد و با اشاره به قول مساعدت ترکان برای تأمین هزینه‌های اجرایی این طرح، گفت: عملیات اجرایی این فرودگاه نیز باید ظرف یک‌سال آینده به اتمام رسد که در این راستا مدیرعامل منطقه آزاد ماکو موظف شد تا هماهنگی‌های لازم برای آغاز اجرای این عملیات را طی روزهای آینده مورد بررسی قرار دهد.

وی فعال‌سازی بازارچه قدیمی غیر فعال در پلدشت را از دیگر مصوبات این سفر عنوان کرد و افزود: لازم است موانع فنی و گمرکی موجود برای راه‌اندازی مجدد این بازارچه مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد تا با به راه افتادن این بازارچه بخشی از زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این منطقه مهیا شود.

میرزایی در ادامه به کلنگ‌زنی شهرک صنعتی پلدشت و شوط اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی این شهرک‌های صنعتی زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و فعالیت بیشتر سرمایه‌گذاران در این منطقه آماده می‌شود.

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو اخذ مجوز راه‌اندازی بازارچه کالای همراه مسافر را از دیگر نتایج این سفر برشمرد و افزود: مجوز برای اجرای دستورات لازم در این زمینه نیز فراهم شد.

وی اضافه شدن یک خط تردد ورود و خروج خودروهای ترانزیت گمرک را از دیگر موضوعات بررسی شده در این دیدارها مطرح کرد و گفت: دستور اجرایی این طرح نیز صادر شد که اجرایی شدن این طرح می‌تواند نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی مرز بازرگان داشته باشد.

میرزایی همچنین افتتاح محل شماره‌گذاری خودروهای وارداتی را یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های طول این سفر مشاور ارشد رئیس جمهور به منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و افزود: با اخذ مجوز لازم برای شماره‌گذاری خودروهای وارداتی می‌توان شاهد رونق اقتصادی این منطقه ظرف ماه‌های آینده بود.

گفتنی است در طول این سفر که نخستین سفر مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد تجاری و صنعتی به منطقه آزاد ماکو بود از یکی از پلاک‌های خودروهای منطقه آزاد ماکو نیز به صورت نمادین رونمایی شد و ظرف 10 روز آینده نیز شماره‌گذاری خودروهای این منطقه نیز آغاز خواهد شد.

مشاور ارشد رئیس جمهور و هیئت همراه عصر امروز ماکو را به مقصد تهران ترک کردند.

انتهای پیام/61006/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول