اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ماکو، پلدشت، شوط و چالدران در مجلس تاکید کرد

اهتمام جدی مسئولان برای الحاق چالدران به منطقه آزاد تجاری ماکو

نماینده مردم ماکو، پلدشت، شوط و چالدران در مجلس شورای اسلامی گفت: الحاق چالدران به منطقه آزاد تجاری ماکو حق مسلم مردم چالدران بوده و باید مسئولان نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

اهتمام جدی مسئولان برای الحاق چالدران به منطقه آزاد تجاری ماکو

محمد علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بر اساس تصویب مجلس مبنی بر محدوده منطقه آزاد تجاری ماکو، شهرهای شوط، ماکو، پلدشت جزو منطقه تجاری آزاد ماکو محسوب شده و شهرستان چالدران خارج از منطقه آزاد محسوب شده است.

وی با اشاره به ضرورت الحاق شهر چالدران به منطقه آزاد تجاری ماکو، تصریح کرد: این لایحه به دلیل مطرح نشدن در جامعه و بی‌توجهی مسئولان نسبت به این موضوع سبب شده که چالدران همچنان خارج از محدوده‌ آزاد تجاری قرار گرفته شود.

علیپور گفت: با فعالیت مردم ماکو، پلدشت و شوط در مناطق آزاد تجاری ماکو مردم چالدران نیز خواستار تجارت در این منطقه شده اما به دلیل اینکه شهرستان چالدران جزو منطقه آزاد تجاری محسوب نشده مردم نمی‌توانند در منطقه آزاد تجاری ماکو فعالیت تجارتی داشته باشند.

علیپور با بیان اینکه شهرستان چالدران جزو شهرستان‌های محروم که هیچگونه فعالیت تجاری قابل توجهی نداشته محسوب می‌شود، تاکید کرد: با الحاق شهرستان چالدران به منطقه آزاد تجاری ماکو این امر باعث پیشرفت این شهرستان خواهد شد.

نماینده مردم ماکو، پلدشت، شوط و چالدران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد به منطقه آزاد تجاری ماکو شهرستانی الحاق شود چالدران از اولویت بالایی برخوردار است چرا که این شهرستان در داخل محدوده‌ آزاد تجاری ماکو قرار دارد.

انتهای پیام/61007/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول