اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندار دیلم

2 پروژه برق‌رسانی در «سیاه‌مکان» دیلم به بهره‌برداری رسید

با حضور فرماندار دیلم و جمعی از مسئولان شهرستان و اهالی روستای سیامکان دو پروژه برق‌رسانی در روستای «سیاه‌مکان» به بهره برداری رسید.

2 پروژه برق‌رسانی در «سیاه‌مکان» دیلم به بهره‌برداری رسید

به گزارش  خبرگزاری فارس از دیلم، رئیس اداره برق دیلم عصر امروز در آیین بهره‌برداری از روشنایی بلوار ورودی سیاه‌مکان گفت: این پروژه شامل 650 متر شبکه روشنایی معابر روستا و 1300 متر شبکه برق‌رسانی به خانوارهای متقاضی برق در روستای سیاه‌مکان است.

سیداسدالله موسوی افزود: بلوار ورودی به روستای سیاه‌مکان به دلیل اینکه یک مسیر عبور و مرور از دیلم به روستاهای اطراف و بی بی حکیمه بوده و در ایام نوروز هم یک مسیر پر ترافیک است روشنایی آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی بیان داشت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه در حدود دو میلیارد ریال بوده که شامل روشنایی بلوار ورودی و شبکه برق رسانی به اهالی روستا است.

رئیس اداره برق دیلم خاطرنشان کرد: این بلوار نخستین شبکه روشنایی معابر بلواری در سطح شهرستان است که از چراغ تلسکوپی بلواری در آن استفاده شده و در سطح شهرستان نخستین‌باری است که ازاین نوع چراغها استفاده می‌شود.

موسوی افزود: یک دستگاه پست هوایی برق برای تغذیه روشنایی بلوار و پایدار کردن وضعیت برق و رفع ضعف ولتاژ اهالی شرق روستای سیاه‌مکان در سیستم روشنایی این بلوار کار گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: بخش دوم این پروژه شامل 1300متر شبکه برق برای تک تک متقاضیان و توسعه برق رسانی روستایی در روستاهای شهرستان بوده که در حال احداث و مراحل پایانی آن هم در حال اتمام است و تعدادی از خانوارهایی که متقاضی و در نوبت بودند با اتمام این پروژه برق رسانی به آنان انجام می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: در سالهای گذشته خط انتقال برق روستای سیاه‌مکان دچار مشکلات عدیده‌ای از جمله ریزش پایه‌ها و خاموشی‌های مدت دار بود که از ابتدای سال با یک سیاست‌گذاری و اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 600 میلیون ریال استحکام بخشی به این خط انجام شد.

وی ابراز داشت: با این اعتبار حدود 300 دستگاه مهار در این خط نصب و بیش از 150 پایه برق تعویض شد.

رئیس اداره برق دیلم یادآور شد: خوشبختانه امسال ریزش پایه و خاموشی‌های طولانی مدت در این خط نداشتیم و بعضاً خاموشی‌های که داشتیم خاموشی‌های معمول و به علت بیابانی و طولانی بودن خط بود که در اثر صاعقه و حوادث غیرمترقبه بوجود می‌آمد.

موسوی اذعان داشت: خط انتقال برق امام حسن سال گذشته از مدار خارج شد و در بخش امام حسن با یک بحران مواجه شدیم و به همین دلیل این پروژه مهم با سرمایه گذاری و اعتباری در حدود 8 میلیارد ریال نوسازی و اصلاح شد.

وی عنوان داشت: در این خط 20 کیلومتر از 40 کیلومتر خط انتقال برق به امام حسن بطور کامل نوسازی و پایه نصب و کلاً آرایش جدید و یک شبکه جدیدی احداث شد.

رئیس اداره برق دیلم ادامه داد: پروژه دیگر تعویض سیم‌های فرسوده و اصلاح شبکه‌های برق برای جلوگیری از سرقت بود که در این پروژه نیز 2 میلیارد ریال هزینه شد و حدود 8 کیلومتر خطوط فشارضعیف از سیم مسی تبدیل به کابل شد.

موسوی، مجموع هزینه این پروژه‌ها را 15 میلیارد ریال اعلام و خاطر نشان کرد: با این تعویض سیم‌ها هم خطر سرقت را کاهش دادیم و به صفر رساندیم و هم خطوط برق را اصلاح و نوسازی کردیم.

انتهای پیام/66006/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول