اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بجنورد:

ساخت و ساز در روستاها بر اساس طرح هادی انجام شود

فرماندار بجنورد بر انجام ساخت و ساز در روستاها بر اساس طرح هادی که توسط بنیاد مسکن اجرا شده را مورد تاکید قرار داد.

ساخت و ساز در روستاها بر اساس طرح هادی انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود ثمینی ظهر امروز در نشست با شوراهای اسلامی بخش مرکزی این شهرستان اظهار کرد: دهیاران علاوه بر اینکه کارهای عمرانی انجام می‌دهند فعالیت‌های قانونمند و تعامل با شوراهای اسلامی روستاها را نیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه دهیاران و شوراهای اسلامی به وظایفی که به آن‌ها مرتبط هست را به جد اشرافیت داشته باشند، افزود: مطالعه، دقت و مسلط شدن به قوانین از سوی شوراها ضرورت دارد و می‌بایست در این زمینه اهتمام داشته باشند.

ثمینی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون شوراها مصوبات خود را به بخشداری‌ها باید ارسال کنند، گفت: در این مصوبات به خصوص مصوباتی که بار مالی و یا بار حقوقی داشته لازم است تا دقت نظر ویژه‌ای از سوی اعضا بشود.

وی با برشمردن تعامل شوراها و دهیاری‌ها ادامه داد: برخی از مواقع گزارش شده است که شوراها اقداماتی را انجام داده که بار مالی داشته و وارد حیطه کاری دهیاری‌ها شده‌اند که مجریان قانون نیز طبیعتاً در این زمینه ایراد می‌گیرند و بر همین اساس لازم است تا برای جلوگیری از تداخل مأموریت‌های شوراها و دهیاران استان دقت نظر لازم بشود.

فرماندار بجنورد همچنین بر ساخت و ساز در روستاها بر اساس طرح هادی تاکید کرد و گفت: بعضاً دیده می‌شود که خارج از ضوابط؛ ساخت و ساز در روستاها انجام می‌شود که این به خودی خود مشکلات زیادی را فراهم می‌کند که می‌بایست بر اساس قانون در این زمینه عمل شود.

وی بر ارتباط هر چه بیشتر بنیاد مسکن با شوراهای اسلامی روستاها برای رفع مشکلات موجود هم تاکید کرد و افزود: بنیاد مسکن هم محل‌هایی را برای ساخت مسکن جوانان در روستاها مشخص کند تا در این زمینه مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/63002/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول