اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فردوس:

اجرای طرح هادی روستاها قبل از انقلاب معنا نداشت

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فردوس گفت: اجرای طرح هادی در روستاها قبل از انقلاب معنا و مفهومی نداشت.

اجرای طرح هادی روستاها قبل از انقلاب معنا نداشت

کاظم مهمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: تحولات حوزه مسکن شهری و روستایی دوران قبل از انقلاب با دوران پس از انقلاب قابل مقایسه نیست و این تحولات رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: در حال حاضر طرح هادی در 11 روستای شهرستان فردوس اجرا شده و برای 100 درصد روستاها نیز طرح هادی آماده شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فردوس تصریح کرد: قبل از انقلاب به ساخت‌و‌ساز در روستاها و حتی شهرها توجه چندانی نمی‌شد و خانه‌ها بدون رعایت استانداردهای فنی احداث می‌شد ولی امروزه ساخت‌و‌سازها حتی در مناطق روستایی با نظر کارشناسی انجام می‌شود.

مهمانی از تعمیر 500 واحد مسکن روستایی در سطح شهرستان فردوس خبر داد و یادآور شد: در دوران پس از انقلاب تعداد هشت روستای این شهرستان به طور کامل بازسازی و 2 هزار واحد روستایی نیز در سطح شهرستان احداث شده است.

وی گفت: تنها طی چند سال اخیر 2 هزار واحد مسکن مهر در شهرستان فردوس احداث شده که در مقایسه با دوران قبل از انقلاب از رشد بسیار بالایی برخوردارند و روند ساخت‌وساز مسکن در این شهرستان بسیار چشمگیر است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فردوس افزود: در حال حاضر در 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار فردوس، طرح هادی اجرا شده است که این طرح در دوران قبل از انقلاب معنا و مفهومی نداشت و حتی نام این طرح نیز مطرح نبود.

رشد 3 برابری مدارس فردوس پس از انقلاب

رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس نیز از رشد سه برابری تعداد مدارس این شهرستان در دوران پس از انقلاب خبر داد و تصریح کرد: در دوران قبل از انقلاب تنها 30 مدرسه در سطح شهرستان فردوس وجود داشت ولی امروز بیش از 90 مدرسه در این شهرستان فعال است.

سیدمهدی علی‌پرست یادآور شد: در دوران قبل از انقلاب تنها 600 دانش‌آموز در شهرستان فردوس به تحصیل مشغول بودند ولی امروز پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد دانش‌آموزان این شهرستان به 8 هزار و 500 نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به نبود مدارس نمونه دولتی و مدارس تیزهوشان در دوران قبل از انقلاب در فردوس گفت: در حال حاضر چهار مدرسه نمونه دولتی و چهار مدرسه تیزهوشان در این شهرستان دایر و تعداد هنرستان‌های دخترانه و پسرانه نیز از یک باب مدرسه در قبل از انقلاب به پنج باب مدرسه در دوران پس از انقلاب افزایش یافته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس افزود: دوران قبل از انقلاب هیچ مرکز آموزش عالی و دانشگاهی در فردوس وجود نداشت ولی امروزه به برکت انقلاب اسلامی بیش از شش مرکز آموزش عالی در این شهرستان فعالیت دارد.

علی‌پرست به نبود سالن ورزشی و استخر شنا در دوران قبل از انقلاب نیز اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون دو سالن ورزشی تحت نظارت اداره آموزش و پرورش و یک باب استخر شنا در شهرستان فردوس فعال است و در اختیار ورزشکاران قرار دارد.

دو متخصص خارجی سهم فردوس در دوران قبل از انقلاب

رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس نیز امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی موجود در این شهرستان را غیرقابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب دانست و یادآور شد: فعالیت دو متخصص خارجی اهل بنگلادش و هند در تنها بیمارستان فردوس، سهم این شهرستان از خدمات درمانی و بهداشتی بود.

سیدمحمود میرزایی گفت: در حال حاضر 25 متخصص بومی منطقه و شهرهای مختلف کشور در بیمارستان شهید چمران فردوس فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در دوران قبل از انقلاب تنها پنج مرکز بهداشت در سطح شهرستان وجود داشت ولی امروزه این تعداد به 18 مورد افزایش یافته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس با اشاره به تحولات عظیم عرصه بهداشت و درمان در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: تنها بیمارستان فردوس در دوران قبل از انقلاب تنها یک بخش زنان داشت ولی امروز همه بخش‌ها در این بیمارستان راه‌اندازی و فعال است.

میرزایی یادآور شد: در دوران قبل از انقلاب کمترین خدمات درمانی به مردم ارائه می‌شد و تنها یک آزمایشگاه و یک اورژانس با اندکی تجهیزات وجود داشت و بیماران برای کوچک‌ترین بیماری باید به شهرهای همجوار اعزام می‌شدند ولی امروزه پنج پایگاه اورژانس و سه آزمایشگاه در سطح شهرستان فردوس فعال است.

انتهای پیام/69007/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول