اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان:

مهم‌ترین شاخص بصیرت انقلابی شهدا هستند

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان گفت: مهم‌ترین شاخص بصیرت انقلابی شهدا هستند که برای اعتلای کلمه حق از جان خود گذشتند.

مهم‌ترین شاخص بصیرت انقلابی شهدا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام محمود صفی‌زاده در یادواره شهدای بمباران هوایی و هشت شهید گرانقدر انقلاب که ظهر امروز در حسینیه شهدای قروه برگزار شد، گفت: شهدا نیازی به برگزاری یادواره ندارند بلکه این ما هستیم که برای اینکه گمراه نشویم به یاد شهدا نیاز داریم.

وی با بیان اینکه واژه شهادت پرمحتواترین واژه برای تکامل انسان در مسیر قرب به خداست، ادامه داد: هر قطره خون شهید به مثابه راهنمایی برای ماست تا از مسیر اصلی انقلاب اسلامی گمراه نشویم.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان شهدا را سرچشمه فیض‌الهی و عامل عزت و کرامت ملت معرفی کرد و افزود: مهم‌ترین وظیفه ما در قبال شهدا زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره  و انجام رسالت زینبی در برابر شهداست.‌

این مسئول با بیان اینکه امروز همه ما در جایگاه بازماندگان کربلا قرار داریم، گفت: هرکس در ابلاغ پیام شهدا کوتاهی کند در حق تاریخ یک ملت خیانت کرده است.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان مهم‌ترین آرمان شهدا را اسلامی شدن سبک زندگی خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: امروز نه دفاع ملت ما تمام شده و نه دشمن دست از دشمنی خود کشیده است بلکه در عرصه‌ای دیگر جنگی تمام عیار آغاز شده است.

صفی‌زاده افزود: در روزهای جنگ سخت اگر دشمن به دنبال ترور و به شهادت رساندن فرزندان این مرزو بوم بود امروز از طریق امواج ماهواره‌ای در صدد تسخیر فکر و اندیشه جوانان ماست.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه تبلیغات ماهواره‌ای‌، خانواده شهدا باید به عنوان الگو وارد میدان شوند چراکه هراس دشمن از همین خانواده‌هایی است که فرزندان انقلابی پرورش داده و می‌دهند.

صفی‌زاده آینده فکری و علمی دنیا را از آن ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: هراس دشمن از تاسیسات هسته‌ای ما نیست بلکه از سلاح کارآمد بصیرت، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی ملت ماست.

وی توصیه اصلی شهدا را تبعیت محض از ولایت فقیه اعلام کرد و گفت: در طول 35 سال گذشته، محور وحدت و عامل عبور از بحران‌های انقلاب اسلامی، ولایت فقیه بوده است.

این مسئول تاریخ را قابل تکرار خواند و افزود: اگر ملت‌ها امام خود را تنها بگذارند، عاشورا تکرار و حسین بن علی‌ها به مسلخ می‌روند.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان در ادامه با اشاره به شاخص‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران محصول اراده و خواست انسان‌هایی بود که خداوند نیز اراده و میشت خود را با آنان همراه کرد.

وی در ادامه افزود: آنچه که 22 بهمن را از سایر روزها متمایز کرد و موجب شد تا برای همیشه در تاریخ ماندگار شود، همسو شدن اراده مردم با اراده الهی برای تغییر حاکمیت ظلم و استبداد به حاکمیت اسلامی بود.

صفی‌زاده با بیان اینکه بیشتر انقلاب‌های دنیا از لحاظ اقتصادی و سیاسی قابل تحلیل است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از این دو منظر قابل مقایسه با دیگر انقلاب‌ها نیست و فریضه اندیشمندان غربی درباره آن کارایی ندارد چراکه بر بنیان مستحکم دینی قرار دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: هویت و ماهیت انقلاب اسلامی با دین عجین شده است و ریشه‌دار شعارهای دینی دارد و خاستگاه آن نیز برگرفته از نهضت دینی عاشوراست و به همین دلیل دین در همه ابعاد آن جاری و ساری است.

صفی‌زاده در پایان با یادآوری توصیه امام راحل مبنی بر اینکه نباید اجازه بدهیم انقلاب به دست نامحرمان و نااهلان بیفتد، گفت: امروز مهم‌ترین مصادیق نااهلان کسانی هستند که تفکری خلاف اسلام ناب محمدی (ص) دارند که ثمره خون شهدا و خون دل بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی بود.

انتهای پیام/79009/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول