اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز مازندران:

گاز 17هزار مشترک مازندرانی در بحران برف قطع شد

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: در زمان بحران برف در مازندران گاز 17 هزار مشترک مازندرانی قطع شده بود.

گاز 17هزار مشترک مازندرانی در بحران برف قطع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، محسن عرب‌مقصودی ظهر امروز در جلسه ستاد بحران که در شهرستان تنکابن برگزار شد، با بیان اینکه در زمان بارش برف در مازندران تمام سعی خود را برای قطع نشدن گاز خانه‌های مردم انجام دادیم، اظهار داشت: کارکنان شرکت گاز در این مدت زحمات زیادی برای گرم بودن خانه‌های مردم کشیدند.

مدیرعامل شکرت گاز استان مازندران با بیان اینکه 12 ایستگاه در غرب استان فعالیت شبانه‌روزی برای تقویت فشار گاز را داشتند، بیان داشت: بعضی از نیروی‌های ما به علت سرمای زیاد دچار آسیب‌دیدگی شدند.

عرب‌مقصودی با اشاره به اینکه در بعضی از شهرستان‌های غرب استان شاهد افت فشار گاز بودیم، اظهار داشت: در زمان بحران برف در مازندران گاز 17 هزار مشترک مازندرانی قطع شده بود.

وی با بیان اینکه 10هزار مشترک گاز در شهرستان بابل، 2 هزار مشترک گاز در بابلسر، یک‌هزار و 400 مشترک گاز در فریدونکنار و یک‌هزار و 500 مشترک گاز در جویبار قطع شد، افزود: گاز یک‌هزار و 300 مشترک جنوب ساری در زمان بحران قطع بود.

*تغییر کاربری باغات خسارت دیده

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران در ادامه با بیان اینکه خسارت بحران برف به بخش کشاورزی بی‌سابقه بوده است، افزود: خسارات بحران به بخش کشاورزی را در یک یا دو هفته نمی‌توان برطرف کرد.

رضا عظیمی با بیان اینکه 674 میلیارد تومان به بخش کشاورزی در مازندران خسارت وارد شده است، گفت: بیشترین خسارت این بحران مربوط به واحدهای گل و گیاه استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باغ‌های مرکبات 20 ساله کشاورزان مازندرانی به علت بارش شدید برف از بین رفته‌اند، اذعان داشت: 20 سال دیگر زمان می‌برد تا باغ‌های مرکباتی که از بین رفته است دوباره محصول‌دهی خود را آغاز کند.

این مسئول با بیان اینکه گردش مرکبات استان مازندران 2هزار میلیارد تومان است، گفت: در بحران اخیر باغات مرکبات مازندران دچار خسارت 230 میلیارد تومانی شده است.

عظیمی تاکید کرد: برای جبران خسارات برف به مردم و کشاورزان مازندرانی نیازمند عزم جدی مسئولان و مردم هستیم.

وی تصریح کرد: تغییر کاربری زمین‌ها و باغات خسارت دیده یکی از تهدیدهای جدی در آینده محسوب می‌شود.

*تخریب7 هزار واحد مسکونی در مازندران

سید مجید هاشمی با بیان اینکه میزان خسارت وارد شده به واحدهای مسکونی درحال ارزیابی است، بیان داشت: 7 هزار واحد مسکونی در مازندران تخریب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از تخریب کامل 2 هزار منزل مسکونی به واسطه برف خبر داد و بیان داشت: تعدادی از این واحدها در روستاها با پوشش حلبی بوده است.

هاشمی با بیان اینکه چندین هزار ایرانیت در استان برای مواقع بحران ذخیره کرده بودیم، افزود: به علت وسعت زیاد بحران در سطح مازندران از دیگر استان‌ها ایرانیت به مناطق بحرانی وارد کردیم.

انتهای پیام/2296/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول