اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مشگین‌شهر صورت گرفت

مرکز آموزش عالی سلامت در مشگین‌شهر آغاز به فعالیت کرد

مرکز آموزش عالی سلامت در مشگین‌شهر با حضور مسئولان شهرستانی و استانی رسماً آغاز به فعالیت کرد.

مرکز آموزش عالی سلامت در مشگین‌شهر آغاز به فعالیت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح این مرکز آموزشی با تقدیر از نماینده شهرستان مشگین‌شهر بابت حضور در این مراسم تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: تلاش‌های نماینده این شهرستان در پیگیری امورات مربوط به حوزه‌های مختلف قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: همه می‌دانیم که 35 سال پیش وضعیت بهداشت و درمان استان و این منطقه جغرافیایی چگونه بوده است به طوری که در همین منطقه 70 نفر پزشک داشتیم که از این تعداد 50 نفر پزشک عمومی و 20 نفر پزشک متخصص بودند که ما مجبور بودیم برای برطرف کردن اکثریت نیازهایمان به سایر استان‌ها و پایتخت روی آوریم.

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه اکنون 850 نفر پزشک، 280 نفر پزشک متخصص و حدود 40 نفر پزشک فوق متخصص وجود دارد.

پورفرضی یاد‌آور شد: مراکز آموزش عالی که در استان اردبیل قبل از انقلاب اسلامی وجود نداشت در سال 72 به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افتتاح شد و بعد رشته‌های مختلف در این دانشگاه دایر شد که اکنون ما شاهد هستیم که بیش از 3 هزار نفر دانشجو در این مراکز عالی در حال تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: مرکز آموزش عالی سلامت شهرستان مشگین‌شهر که خوشبختانه از امسال پذیرش دانشجو داشته است و در دو رشته پرستاری و فوریت پزشکی با 32 نفر دانشجو به فعالیت خواهد پرداخت.

این مسئول بیان داشت: وضعیت استان اردبیل نسبت به سال‌‌های قبل بسیار تفاوت کرده است به طوری که قبل از این حتی در استان یک وسیله تشخیصی مناسب شامل سی‌.تی.‌اسکن، ام‌.آر.‌ای وجود نداشت که اکنون شاهد هستیم که 10 دستگاه از این وسیله‌های تشخیصی وجود دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل در پایان سخنان خود گفت:‌ علاوه بر مرکز استان اکنون برخی از شهرستان‌های استان اردبیل به این تجهیزات مجهز هستند که از جمله این موارد دستگاه سی.‌تی‌.اسکن شهرستان مشگین‌شهر است که دیگر نیاز به این وسیله تشخیصی را در شهرستان رفع کرده است.

انتهای پیام/62009/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول