اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون رئیس جمهور

4 مدرسه سبز در قزوین افتتاح شد

با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور چهار مدرسه سبز در قزوین افتتاح شد.

4 مدرسه سبز در قزوین افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیش از ظهر امروز در مراسمی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور چهار مدرسه سبز در قزوین افتتاح شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این برنامه اظهار کرد: انقلاب مانند خورشیدی بود که در کشور تابید تا به آن روشنی بدهد و آینده مردم ایران اسلامی را امن کند.

معصومه ابتکار افزود: دانش‌آموزان باید امور مربوط به حفاظت محیط زیست همچون مواظبت از باغ‌ها و خودداری از ریختن زباله‌ها روی زمین و محیط زندگی خود را بیاموزند و این سازمان نیز به سالم‌ کردن محیط زیست کشور کمک کند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: طرح مدرسه سبز می‌تواند زمینه‌ای فراهم کند تا تمام نهادها و مدارس به موضوع محیط زیست به صورت جدی‌تر بپردازند و شرایطی برای حفظ آن با همکاری معلمان و دانش‌آموزان و سپردن این امور به نسل جدید فراهم شود.

وی تصریح کرد: اجرای طرح یاد شده امری جدی است و ترویج فرهنگ محیط زیست در کشور از اقدامات و دستاوردهای مهم در این زمینه به شمار می‌رود.

ابتکار اظهار امیدواری کرد با اجرای چنین برنامه‌هایی نسل جدید روش زندگی صحیح را بیاموزند تا مشکلاتی را که امروز با آن مواجهیم در پیش‌رو نداشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: طرح ایجاد مدارس سبز در قزوین بر اساس تفاهمنامه‌ای بین اداره کل آموزش و پرورش، شهرداری قزوین، اداره کل محیط زیست و مؤسسه FEE بنیاد بین‌المللی آموزش‌های محیط زیست در ایران چهار مدرسه قزوین به عنوان مدارس سبز انتخاب شده‌اند.

سالار قاسمی اضافه کرد: همان‌گونه که دانش‌آموزان باید از نظر علمی، اجتماعی و از جمله زیست محیطی مسائل متعددی را در محورهای مختلف بیاموزند باید تلاش برای ایجاد علاقه و حساسیت آنان نسبت به محیط زیست نیز مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: این مدارس که به عنوان مدارس سبز در قزوین افتتاح می‌شود باید بتواند فرهنگ و آموزش‌های لازم در خصوص حفاظت از محیط زیست را به دیگر مدارس استان تسری دهد.

در این مراسم که مرتضی روزبه استاندار، سیدمحمد مجابی معاون پارلمانی سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مسئولان استان نیز حضور داشتند مدرسه پسرانه آینده‌سازان به عنوان نخستین مدرسه سبز در قزوین افتتاح شد.

انتهای پیام/77011/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول