اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران:

مردم در روز 22 بهمن پاسخ تصور نادرست استکبار را می‌دهند

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: روز 22 بهمن یکی از صحنه‌هایی است که مردم می‌توانند پاسخ توهم و تصور غلط استکبار و سرسپردگان وی را بدهند.

مردم در روز 22 بهمن پاسخ تصور نادرست استکبار را می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، هر سالی که از انقلاب می‌گذرد، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و صحنه‌های مختلف از سال‌های قبل سرنوشت‌سازتر خواهد بود، گویا این اقتضای حرکت پر شتاب انقلاب است که با گذشت زمان هر اندازه جلوتر می‌رود، نقش مردمی بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

اکنون که با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بیش از گذشته سرنوشت‌ساز است و دشمنان داخلی و خارجی به این راهپیمایی چشم‌ دوخته‌اند به همین منظور با توجه به اهمیت راهپیمایی 22 بهمن با حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران به گفت‌وگو نشستیم.

فارس: با توجه به شرایط کنونی کشور نقش مردم در راهپیمایی 22 بهمن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

با توجه به مسائل جهانی، منطقه‌ای و داخلی حضور مردم بسیار معنادارتر خواهد بود، زیرا استکبار و دشمنان تبلیغ می‌کردند که مردم از گفتمان مقاومت، ایستادگی و پایداری خسته شدند و برخی از جریان‌های منفعل در برابر دشمنان به این امر دامن زدند.

این جریان‌ها این موضوع را پیگیری می‌کردند که مردم دنبال آشتی با هر کسی به جز ایستادگی بر اصول و ارکان انقلاب هستند، اگر چه مردم یک‌بار در 13 آبان جواب آنها را دادند، ولی روز 22 بهمن یکی از صحنه‌هایی است که مردم می‌توانند پاسخ این توهم و تصور غلط استکبار و سر سپردگان وی را بدهند.

فارس: راهپیمایی 22 بهمن چه پیامی به استکبار و سرسپردگان آن می‌دهد؟

این راهپیمایی نشان می‌دهد که گفتمان انقلاب اسلامی تغییر نکرده و مقام معظم رهبری نیز در دیدار فرماندهان نیروی هوایی به زیبایی فرمودند که گفتمان انقلاب تغییر نکرده و اگر در جایی نرمش قهرمانانه نشان می‌دهیم، این نرمش قهرمانانه جایگزین گفتمان مقاومت نیست بلکه یک تاکتیک در گفتمان مقاومت است.

دنیا به این امر توجه کنند، بی‌ادبی‌های آمریکایی‌ها و مسئولان دولتی آمریکا را باید با شعار برائت و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به خوبی پاسخ داد.

برخی از منفعلان و بازی خورده‌های داخلی تفکر نادرستی و تحریف شده‌ای را مطرح کردند که در ادبیات انقلاب اسلامی استکبارستیزی، آمریکاستیزی و مرگ بر آمریکا نبوده و این را مارکسیست‌ها وارد ادبیات انقلاب کردند و این ظلم بزرگی به امام، انقلاب اسلامی، مردم، شهدا و مکتب ماست.

در مکتب ما «اشداء علی الکفار» پیش از «رحماء بینهم» و «فمن یکفر بالطاغوت» پیش از «یؤمن بالله» است و ادبیات دینی ما تبری سنگ بنای تولی است و ما مرگ بر آمریکا را ترجمه معارف قرآنی برای خودمان می‌دانیم و برای شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه هویت دینی قائل هستیم و اینها ریشه در آیات قرآن، زیارت عاشورا و معرفت‌های بنیادین دارد بنا بر این امسال می‌توان نشان داد که انقلاب با گذشت 35 سال روحیه بالندگی، شکوفایی، سر زندگی و استکبارستیزی خود را به خوبی حفظ و  تقویت کرده است.

فارس: با توجه به پشت سر گذاشتن مذاکرات مردم در راهپیمایی 22 بهمن چگونه پاسخ استکبار را می‌دهند؟

امسال درگیر گردن‌کشی استکبار هستیم با وجود اینکه نشان دادیم به خوبی اهل گفت‌وگو، منطق و مذاکره هستیم، ولی دشمنان نشان دادند که اهل گفت‌وگو نیستند و تنها بردگی ما را دنبال می‌کنند.

حضور ما در راهپیمایی 22 بهمن می‌تواند به دشمن بگوید که تصور کرد‌ه‌اند که مردم از تحریم‌ها خسته شدند و توهم دارند که مردم به دنبال آن هستند که با دست برداشتن از اصول اصلی، استکبار ستیزی و ولایت‌مداری با آنها کنار بیایند، زهی خیال باطل.

مقام معظم رهبری با صراحت می‌فرماید حل مشکلات کشور از جمله مشکلات اقتصادی نگاه به داخل و باور کردن مردم است، اگر به مردم و توانمندی خودمان متکی باشیم، می‌توانیم از پس مشکلات برآییم.

فارس: دشمن در راهپیمایی 22 بهمن سال جاری چه هدفی را پیگیری می‌کند؟

دشمن در راهپیمایی امسال دنبال یک تفکر سکولاریستی است تا بلکه بتواند سکولاریسم را بار دیگر احیا کند و نشان بدهد که با مفاهیم و ارزش‌های دینی نمی‌توان به اهداف رسید.

یک‌بار دیگر باید در راهپیمایی 22 بهمن نشان دهیم که موتور حرکت انقلاب ما دین است و با هویت دینی به همه پیروزی‌ها رسیدیم و با هویت دینی است که دشمن ما 30 سال عقب می‌رود و ما 30 سال است که رو به جلو می‌رویم تا جایی که استکبار به این واقعیت رسیده اگر بر فرض محال ایرانی‌ها کوتاه بیایند، در بین امت‌های دیگر جا باز کرده و هرگز این الگو از الگو بودن دست برنمی‌دارد.

فارس: انقلاب‌های دیگر نسبت به انقلاب ایران چه تفاوتی دارد؟

اخیرا یکی از تحلیل‌گران صدای آمریکا این حرف را زد که انقلاب اسلامی ایران هیچ مشابهی ندارد به جز انقلاب‌هایی که از انقلاب ایران نشأت می‌گیرند و برخی از جریان‌های انقلابی که از انقلاب اسلامی الگوبرداری می‌کنند.

این تحلیل‌گر آمریکایی علت انقلاب را مردم، مذهب و دفاع مقدس می‌داند.

کدام انقلاب را سراغ دارید که 35 سال از عمرش بگذرد ولی هنوز شادابی، حضور و حمایت مردم این چنین در همه صحنه‌ها چشمگیر باشد و از مواضع خود یک سر سوزن کوتاه نیاید.

انقلاب اسلامی تنها یک مشابه دارد و آن نهضت پیامبر اسلام(ص) بوده که مادر انقلاب و الهام‌بخش انقلاب است.

هویت دینی،‌ ولایت‌مداری و ولایت‌محوری عامل پایداری و مقاومت انقلاب شده است، زیرا هرگز مردم از ولایت فاصله نگرفتند و حکومت امام علی(ع) دوام پیدا نکرد، به این دلیل که مردم در ولایت‌مداری ثابت قدم نبودند، مردم با حضرت علی(ع) شروع کردند ولی ادامه ندادند.

اکنون مردم به معنای واقعی بصیرت و استقامت دارند و گفتمان مردم مقاومت بوده که این امر سبب شده بتوانند ادامه بدهند؛ بدون تردید تداوم و آینده انقلاب به تداوم و تقویت این سه رکن اساسی بستگی دارد که در دل آن استکبارستیزی و ظلم ستیزی قرار دارد.

اکنون انقلاب اسلامی تنها به امت ایران تعلق ندارد اگرچه امت ایران الگو و شروع کننده است ولی امروز رسالت جهانی ایران آن است که امت‌ها را بیدار کند.

انتهای پیام/78003/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول