اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

23 بهمن صورت می‌گیرد

برگزاری نشست آموزشی شورای داوری صنف کشاورزی در همدان

دبیر اجرایی صنف کشاورزی همدان گفت: نخستین نشست تخصصی آموزشی شورای داوری صنف کشاورزی شهرستان همدان 23 بهمن ماه روز چهارشنبه تشکیل می‌شود.

برگزاری نشست آموزشی شورای داوری صنف کشاورزی در همدان

ثریا شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از جمله اقداماتی که در راستای کمک به کشاورزان صورت گرفته تشکیل «شورای داوری رسیدگی و حل مشکلات کشاورزان» است.

وی افزود: این مهم برای نخستین بار در همدان به صورت پایلوت اجرایی شده تا در صورت عملکرد مثبت آن در دیگر استان‌ها نیز اجرا شود.

دبیر اجرایی صنف کشاورزی همدان تصریح کرد: در راستای این امر نخستین نشست تخصصی آموزشی شورای داوری صنف کشاورزی شهرستان همدان 23 بهمن ماه روز چهارشنبه تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: شوای داوری صنف کشاورزی با حضور معاون قضایی و رئیس دادگستری استان، رئیس کانون وکلا، داوران منتخب کشاورزان و اعضای هیئت مدیره صنف کشاورزی شهرستان برگزار می‌شود.

شعبانی با اشاره به روند حل اختلاف در زمان گذشته که به صورت کدخدامنشی انجام می‌شد، بیان داشت: در راستای حل مشکلات بین کشاورزان شورای داوری صنف کشاورزی تشکیل شده و داوران شورا نیز به دادگستری معرفی و گزینش شده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس توجیهی در این نشست برای داوران تأکید کرد: تاکنون 22 داور برای شورای داوری رسیدگی و حل مشکلات کشاورزان انتخاب شده‌اند که در نخستین نشست تخصصی و آموزشی نیز حضور خواهند یافت.

دبیر اجرایی صنف کشاورزی همدان تصریح کرد: کشاورزان در صورت بروز مشکل بین آنها در تمام زمینه‌ها و معاملات می‌توانند برای رسیدگی به مشکلات خود به این شورا مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: داور رسیدگی به مشکل نیز توسط خود کشاورز انتخاب می‌شود و در صورتی که اختلاف از طریق شورای داوری حل نشود به دادگستری فرستاده می‌شود.

شعبانی خاطرنشان کرد: کشاورزان باید در معاملات خود حتماً قید کنند که در صورت بروز مشکل از طریق شورای داوری پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی نظام صنفی کشاورزی شهرستان همدان با حضور کشاورزان و مسئولان استانی و شهرستانی تصریح کرد: تشکیل هیئت داوری تفویض اختیار شده از طرف قوه قضائیه به نظام صنفی در زمینه حل و فصل اختلافات بین کشاورزان، از مهمترین موارد ذکر شده در مجمع بود.

دبیر اجرایی صنف کشاورزی همدان یادآور شد: چاپ و نشر فصلنامه «سلام کشاورز»، تشکیل پایگاه مقاومت بسیج کشاورزی، آموزش و ترویج زنان کشاورز روستایی از دیگر مسائلی بود که به آنها پرداخته شد.

وی از تشکیل واحد اعتباری و تصویب آئین‌نامه آن در مجمع عمومی خبر داد و افزود: نظام صنفی کشاورزی شهرستان همدان طی دو سال اخیر به عنوان نظام صنفی کشاورزی نمونه استان انتخاب شده است.

شعبانی در پایان خاطرنشان کرد: نظام صنفی کشاورزی شهرستان همدان در بین 378 شهرستان کشور که دارای نظام صنفی هستند رتبه ششم را داراست.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول